Crosman 2240 - sposób na uszczelkę w zaworze .

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
markee
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 53
Rejestracja: 23 stycznia 2012, 02:38
Tematy: 0
Lokalizacja: W-wa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: markee »

Nieco odświeżę temat. Też miałem problem z uszczelką zaworu. Większość moich crosów jest przerobiona na PCP z możliwością szybkiej konwersji na CO2(Hi-Pac itp). Początkowo próbowałem jak koledzy: o-ring (zbyt elastyczny zbyt krótko otwierał się zawór- mała dawka powietrza), stopiony polietylen(znaczek recyklingu PE -również zbyt miękki po jakimś czasie wciągało go do portu), stopiony polipropylen(znaczek PP zbyt twardy trudno się uszczelnia musi być idealnie spasowany z portem), klej z gluegun"a( tego wciąga po dwóch strzałach), poliwinyl (też miękki), ertacetal (dotoczony cały grzybek i iglica -twardy wymagana duża dokładność sprawdza się przy bardzo wysokich ciśnieniach- u mnie max 150 bar). W końcu metodą prób i błędów znalazłem odpowiednie tworzywo, tzw zagęszczany polietylen (oznaczenie PE-HD).
Najpierw należy usunąć starą uszczelkę. Potem znaleźć odpowiednią nakrętkę od butelki pociachać ją na drobne kawałki. Rozgrzać lutownicą kielich przy iglicy i wypełniać go stopniowo pociętymi kawałkami tak aby stopione tworzywo utworzyło menisk wypukły( nie podgrzewać zbyt mocno musi być plastyczne a nie całkowicie płynne). Następnie dociskamy tworzywo za pomocą podkładki z otworem Φ5 mm i rurki lub dorobionego trzpienia z otworem na iglicę, tak aby nadmiar wypłynął a dociskane elementy oparły się o kielich(dobrze przed dociśnięciem podgrzać te elementy) i odcięły nadmiar. Nie zawsze powierzchnia uszczelki wyjdzie idealnie gładka. Aby dopasować ją do portu trzeba włożyć iglicę w korpus zaworu i przez rurkę lub trzpień uderzyć młotkiem w kielich ( nie uderzać bezpośrednio w przebijak, można zniszczyć całą iglicę z grzybkiem lub stępić przebijak). Odgniecie się ładne kółeczko pasujące do portu. Aby dokładniej dopasować trzeba wsadzoną w korpus iglicę umieścić w wiertarce i na wolnych obrotach przekręcić kilka razy.
Może komuś się przyda bo kupno oryginalnych zaworów u nas praktycznie niemożliwe a za granicą drogo i opłacalne tylko w ilościach hurtowych.
RWS Scimitar 5,5; Benji Disco 4,5;
(C1760,C2260,C2250) PCP; C2100 po przejściach.
Shotcalling
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 42
Rejestracja: 18 października 2021, 06:17
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Crosman 2240 - sposób na uszczelkę w zaworze .

Post autor: Shotcalling »

Odgrzebię starego kotleta bo właśnie mnie to spotkało w moim crosmanie 2240.

Oznaki:
Po każdym strzale z lufy od strony portu ładowania najpierw wydobywał się dymek. Jakby "diesel" ze sprężynówki.
A po kilkudziesuęciu strzałach dalej już było słychać delikatne syczenie.

Po rozebraniu zaworu strzałowego (valve) oczom ukazała się iglica a dokładnie uwalona/poszarpana uszczelka (valve stem seal).

Spróbuję trochę prostszej metody i kupiłem elastomer poliuretanowy 90Shr (pas pędny fi 8mm). W teorii to kwestia pocięcia go na 2mm grubości krążki. Wybicia/wywiercenia w nich otworu o średnicy 4mm i wciśnięcia do kielicha.
Sandacz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 111
Rejestracja: 03 listopada 2016, 09:49
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Crosman 2240 - sposób na uszczelkę w zaworze .

Post autor: Sandacz »

Można zrobić z PA6. Zrobiłem już kilka zamienników do Crosmana czy QB78. Mając uchwyt do poziomego mocowania wiertarki i ostre dłuto można poradzić sobie bez tokarki. Zwykle robię mniejszy grzybek jak oryginał to i sprężyna może być delikatniejsza. Jest to bardzo istotne przy przeróbkach Crosa czy QB na PCP gdzie w zaworze zwykle jest więcej jak 60bar.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”