HW45 Demontaż montaż

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

Fotki odleciały wraz z serwerem na którym były. Powoli uzupełniam to w moich tematach gdzie tak się stało. Jak będę rozbierał HW45 zrobię je i poprawię i w tym temacie.
Awatar użytkownika
begies
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 171
Rejestracja: 26 czerwca 2006, 00:38
Tematy: 10
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: begies »

[img][img]http://images36.fotosik.pl/145/da941fc20064183am.jpg[/img][/img]
To jest proste. Wykręcasz śrubkę 1411, wyciągasz bolca 1405, w tym momęcie górna częśc pistola, ta z lufą odspaja się od reszty. Trzymają ją jeszcze tylko te dwa elementy które napijają tłok: 1408 i 1407. Należy nimi ruszać na prawi i lewo aż wyjdą z cylindra (1415) przez te poszerzenia na końcu tych podłużnych otworów 8-).
Teraz wyjmujemy cylinder. Odkręczasz tą większą śrubę 1423 a następnie wybijasz
sworzeń 1422, który przechodzi przez cylinder i szkielet pistola. Teraz już możesz wyjąć
cylinder oczywiście wywali ci ten element 1463 bo jest on na napiętej sprężynie 468. Żeby
nie wywaliło należy element 1463 zablokować rozgiętym spinaczem, który trzeba mu włożyć
w dziurkę na dole jego nóżki, to ta kropka na rysunky. Oczywiście żeby to zrobić musisz
zdjąć lewą okładkę 1474.
Aby wyjąć główną sprężynę wybijasz bolca 1421, a napięcie wstępne zrobi swoje. Czasami trzeba lekko puknąć śrubokrętem w cylinder bo korek 1420 może się klinować. UWAGA: przypadkiem nie celuj tym w siebie albo w nową zastawę stołową żony :)
Potafi nieźle wypier... Musisz wiedzieć, że wsadzenie sprężyny spowrotem nie jest łatwe
Ja tego samą ręką nie jestem w stanie zrobić.
Tego elementu 1413 o którym wspomniał Senio nie msisz odkręcać wcale, chyba, że
chcesz wyjąć element 1414t, ale nie radzę tego robić, chyba że masz kilka zapasowych o-ringów 1419 :-D .
Jak zamierzasz wyjąć tłok 1428 to lepiej mieć nową uszczelkę 1429t, bo tą starą potniesz o ostro wykończone otwory w cylindrze i potem kompresja może spaść - uszczelka będzie
przepuszczać powietrze jeszcze bardziej.
Z pozostałymi elementami raczej każdy sobie poradzi więc nie opisuję.
Wogóle pistolecik jest super. Pozdrawiam, sorry za błędy.
Tomek
Awatar użytkownika
Armi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 259
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Armi »

Odświerzam temat. Mam pytanie jak wlozyc spowrotem sprezyne skoro reka nie idzie to zapewnee sa inne metody o ktorych nie mam pojecia. Moze ktos jednak zrobi foty jak zdemontowac bezpiecznie oraz ustrojstwa do naciagania sprezyny lub sposobu na jej wlozenie na swoje miejsce. Pozdro.
RobFra
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2231
Rejestracja: 02 lipca 2007, 14:28
Tematy: 20
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: RobFra »

Armi pisze:skoro reka nie idzie
to ciałem chłopie, ciałem! :P
Na podłog dajesz zwinięty parokrotnie kawałek gumy co by było wyżej. Na to korek i dajesz ręką (nasuwasz system), jak nie idzie to kładziesz kolejny kawałek gumy od góry i naciskasz klatą/brzuchem. Przytrzymujesz jedną ręką bądź nie i drugą masz wolną do zapięcia.

Jak masz duży ścisk stolarski to nie mordujesz klaty czy brzucha. :wink:
Miałem już wszystkie wiatrówki
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
Awatar użytkownika
Armi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 259
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Armi »

a to ok, myślałem że tylko ściągacz da radę. Można klatą to ok.

a czyszczenie u mnie konieczne bo już ponad sezon diesluje, na chrono przy pierwszych strzałach po 2 dniach leżenia w szufladzie pokazuje 201 ms / 10J :p potem spada do ok 6-7 J ale prędkości potrafią skakać nawet o 10-12 ms. Niepokoi mnie jedna sprawa jak dobrać się do tłoka i komory cylindra bez zniszczenia uszczelki, bo to przecież tam trzeba umyć i przesmarować aby wyeliminować diesla prawda ?

Niemniej jednak spróbuje wyciągnąć wg. rad kolegów opisanym sposobem.
Awatar użytkownika
Armi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 259
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Armi »

Już po czyszczeniu oraz smarowaniu.

Wyszło lepiej niż się spodziewałem. Rozbiórka i ponowny montaż za pomocą rąk brzucha młotka śrubokręta i imbusów - nic poza tym :)
Najdłużej mi zeszło na wybijaniu ostatniego bolca który trzyma tłok. O dziwo uszczelka wyszła bez problemów nie ma żadnych ostrych krawędzi w cylindrze (możliwe że nowsze modele mają obrobione wnętrze -przynajmniej mój ma). Oczywiście przed złożeniem całości to pierwotnego stanu - czyszczenie środkiem do odtłuszczania tarcz hamulcowych, potem 2 krople oleju z dwusiarczkiem molibdenu do komory sprężania i kropla na tłok. Przetarcie uszczelki tylko lekko mokrym palcem od czystego oleju sylikonowego na uszczelkę, + niewielka ilość smaru molibdenowego na sprężynę. Jeżeli chodzi o ponowne wciśnięcie tłoka oraz sprężyny to za radą kolegi dało rade brzuchem chodź lekko nie było. :651:

Po 20 strzałach w celu ułożenia sprężyny test na chrono (radeckiego)

10 strzałów z drugiego naciągu, odskok max 3 m/s . Gdy się ułoży sprężyna rozejdzie smarowanie możliwe że będzie minimalnie lepiej. Wcześniej miałem skoki nawet o 20 m/s nie wspominając u chmurce dymu która unosiła się po każdym wystrzale i smrodzie palonego oleju w całym domu. Strzał jak by krótszy bardziej suchy - miodzio :)
Dodam, że nie przekładałem prowadnicy na drugą stronę. Jedynie co bym zmienił to dodał drugą prowadnice na przód aby nie trzeszczało podczas naciągania. Niestety nie mam tokarki więc sam jej nie zrobię.

Średnia prędkość wylotowa 166 m/s 6,5 J na śrucie Geco - 2 naciąg.

Zabieg uważam za udany który przerósł moje oczekiwania. Pistolet zmienił się nie do poznania. Polecam taki zabieg każdemu kto jeszcze tego nie zrobił, oczywiście na swoją odpowiedzialność.
Awatar użytkownika
vox
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 5097
Rejestracja: 08 marca 2009, 23:50
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: vox »

Armi pisze:potem 2 krople oleju z dwusiarczkiem molibdenu do komory sprężania i kropla na tłok.

nie wspominając u chmurce dymu która unosiła się po każdym wystrzale i smrodzie palonego oleju w całym domu.
Diesel. Niepotrzebnie dawałeś olej do komory i na tłok.
Obrazek
Awatar użytkownika
Armi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 259
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Armi »

Diesla mialem przed czyszczeniem oraz smarowaniem. Teraz nic nie dymi. Z tego co mi wiadomo komore sprezania jak i tlok smaruje sie ale minimalnie olejem nie palnym w moim przypadku z dwusiarczkiem mobidenowym.
hadwaoo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 23
Rejestracja: 04 października 2015, 20:08
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re:

Post autor: hadwaoo »

Senio pisze:Fotki odleciały wraz z serwerem na którym były. Powoli uzupełniam to w moich tematach gdzie tak się stało. Jak będę rozbierał HW45 zrobię je i poprawię i w tym temacie.
Senio, a możesz podesłać fotki do demontażu chociaż na maila? ;-) Stałem się szczęśliwym posiadaczem HW45 BlackStar .22 ale trzeba to umyć i przesmarować. Nie trzyma V0, mam od 98 do 130m i siwy dym z lufy ;-)
zbdu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 82
Rejestracja: 05 sierpnia 2006, 10:36
Tematy: 23
Lokalizacja: Żywiec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW45 Demontaż montaż

Post autor: zbdu »

Witam, super opis. Można gdzieś znaleźć fotki z rozbiórki Hw-45? Tutaj już nie da się otworzyć.
I jeszcze jedno czy każdy HW 45 z Tru-glo ma dwustopniowy naciąg czy są też modele z pojedynczym naciągiem?
Z góry dziękuję

Pozdrawiam
TX 200 MK3 ( by Hogan)+Dampa+Bushnell Legend 5-15x 40mm
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 505
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW45 Demontaż montaż

Post autor: bruno_Hof »

zbdu pisze: 16 października 2023, 18:43 Witam, super opis. Można gdzieś znaleźć fotki z rozbiórki Hw-45? Tutaj już nie da się otworzyć.
Fotki,jak fotki,filmik chyba lepszy:
https://youtu.be/0bA5YRirpko?si=N8nOoinV_b8-VT-1
HW95K HW50S Typhoon FT.
zbdu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 82
Rejestracja: 05 sierpnia 2006, 10:36
Tematy: 23
Lokalizacja: Żywiec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW45 Demontaż montaż

Post autor: zbdu »

Dzisiaj udało się rozebrać , dzięki za filmik.
Nie do końca rozumiem to przełożenie prowadnicy.
Senio pisze: 30 września 2008, 16:17 Ja dodatkowo przekładam prowadnicę z tłoka do tyłu, ponieważ jak jest w oryginale sprężyna nie jest prowadzona z tyłu, ma dużo luzu i strasznie się wykrzywia na boki.
Czy dobrze to rozumiem że trzeba odwrócić prowadnicę ze sprężyną tak aby do tłoka wchodziła goła sprężyna a kapelusz prowadnicy był od strony kurka?
TX 200 MK3 ( by Hogan)+Dampa+Bushnell Legend 5-15x 40mm
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: HW45 Demontaż montaż

Post autor: Senio »

Samo odwrócenie prowadnicy lepiej prowadzi sprężynę z tyłu, ale lekki tłok powoduje spadek energii bo ta prowadnica z przodu go dociąża. Żeby to zrównoważyć zrobiłem taki patent i działa jak fabryczny, a nie brzęczy nie zgrzyta nie krzywi sprężyny. Też zdjęć nie ma już ale przeczytaj to zrozumiesz

viewtopic.php?t=74082
Awatar użytkownika
Wydra
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 86
Rejestracja: 02 lutego 2021, 22:38
Tematy: 6
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW45 Demontaż montaż

Post autor: Wydra »

Instrukcja obrazkowa demontażu HW45:
https://www.airgunbbs.com/showthread.ph ... h-pictures

Film z tuningu HW45 (ale pomocny przy rozłożeniu i złożeniu):


Lista części, ułatwiająca rozłożenie zgodnie z opisem kilka postów powyżej (strona nr 2):
https://1drv.ms/b/s!AnaHyAg3OvA5kGPnguQ ... F?e=fP35NC

Jeśli zostanie zniszczona śruba nr 1423 to jest to takie coś (ale trzeba potwierdzić wymiary):
https://allegro.pl/oferta/sruba-stozkow ... MDNmYzM%3D
(próbujemy ją poluzować po kilkuminutowym ogrzewaniu suszarką jeśli jest wklejona).
Przyjdą takie czasy, że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach, powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony, bo nie jesteś do nas podobny.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: HW45 Demontaż montaż

Post autor: Senio »

Prawie dostał w łeb i jeszcze przy okazji fona by uśmiercił :). Jak to złożył lapami wcale nie pokazał i dobrze. Film pod tytułem jak nie rozbierać HW45. Zresztą taki to poradnik na tym filmie jaki kuchenny spec naprawiacz.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”