HW45 Demontaż montaż
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Fotki odleciały wraz z serwerem na którym były. Powoli uzupełniam to w moich tematach gdzie tak się stało. Jak będę rozbierał HW45 zrobię je i poprawię i w tym temacie.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
- begies
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 171
- Rejestracja: 26 czerwca 2006, 00:38
- Tematy: 10
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
[img][img]http://images36.fotosik.pl/145/da941fc20064183am.jpg[/img][/img]
To jest proste. Wykręcasz śrubkę 1411, wyciągasz bolca 1405, w tym momęcie górna częśc pistola, ta z lufą odspaja się od reszty. Trzymają ją jeszcze tylko te dwa elementy które napijają tłok: 1408 i 1407. Należy nimi ruszać na prawi i lewo aż wyjdą z cylindra (1415) przez te poszerzenia na końcu tych podłużnych otworów .
Teraz wyjmujemy cylinder. Odkręczasz tą większą śrubę 1423 a następnie wybijasz
sworzeń 1422, który przechodzi przez cylinder i szkielet pistola. Teraz już możesz wyjąć
cylinder oczywiście wywali ci ten element 1463 bo jest on na napiętej sprężynie 468. Żeby
nie wywaliło należy element 1463 zablokować rozgiętym spinaczem, który trzeba mu włożyć
w dziurkę na dole jego nóżki, to ta kropka na rysunky. Oczywiście żeby to zrobić musisz
zdjąć lewą okładkę 1474.
Aby wyjąć główną sprężynę wybijasz bolca 1421, a napięcie wstępne zrobi swoje. Czasami trzeba lekko puknąć śrubokrętem w cylinder bo korek 1420 może się klinować. UWAGA: przypadkiem nie celuj tym w siebie albo w nową zastawę stołową żony
Potafi nieźle wypier... Musisz wiedzieć, że wsadzenie sprężyny spowrotem nie jest łatwe
Ja tego samą ręką nie jestem w stanie zrobić.
Tego elementu 1413 o którym wspomniał Senio nie msisz odkręcać wcale, chyba, że
chcesz wyjąć element 1414t, ale nie radzę tego robić, chyba że masz kilka zapasowych o-ringów 1419 .
Jak zamierzasz wyjąć tłok 1428 to lepiej mieć nową uszczelkę 1429t, bo tą starą potniesz o ostro wykończone otwory w cylindrze i potem kompresja może spaść - uszczelka będzie
przepuszczać powietrze jeszcze bardziej.
Z pozostałymi elementami raczej każdy sobie poradzi więc nie opisuję.
Wogóle pistolecik jest super. Pozdrawiam, sorry za błędy.
Tomek
To jest proste. Wykręcasz śrubkę 1411, wyciągasz bolca 1405, w tym momęcie górna częśc pistola, ta z lufą odspaja się od reszty. Trzymają ją jeszcze tylko te dwa elementy które napijają tłok: 1408 i 1407. Należy nimi ruszać na prawi i lewo aż wyjdą z cylindra (1415) przez te poszerzenia na końcu tych podłużnych otworów .
Teraz wyjmujemy cylinder. Odkręczasz tą większą śrubę 1423 a następnie wybijasz
sworzeń 1422, który przechodzi przez cylinder i szkielet pistola. Teraz już możesz wyjąć
cylinder oczywiście wywali ci ten element 1463 bo jest on na napiętej sprężynie 468. Żeby
nie wywaliło należy element 1463 zablokować rozgiętym spinaczem, który trzeba mu włożyć
w dziurkę na dole jego nóżki, to ta kropka na rysunky. Oczywiście żeby to zrobić musisz
zdjąć lewą okładkę 1474.
Aby wyjąć główną sprężynę wybijasz bolca 1421, a napięcie wstępne zrobi swoje. Czasami trzeba lekko puknąć śrubokrętem w cylinder bo korek 1420 może się klinować. UWAGA: przypadkiem nie celuj tym w siebie albo w nową zastawę stołową żony
Potafi nieźle wypier... Musisz wiedzieć, że wsadzenie sprężyny spowrotem nie jest łatwe
Ja tego samą ręką nie jestem w stanie zrobić.
Tego elementu 1413 o którym wspomniał Senio nie msisz odkręcać wcale, chyba, że
chcesz wyjąć element 1414t, ale nie radzę tego robić, chyba że masz kilka zapasowych o-ringów 1419 .
Jak zamierzasz wyjąć tłok 1428 to lepiej mieć nową uszczelkę 1429t, bo tą starą potniesz o ostro wykończone otwory w cylindrze i potem kompresja może spaść - uszczelka będzie
przepuszczać powietrze jeszcze bardziej.
Z pozostałymi elementami raczej każdy sobie poradzi więc nie opisuję.
Wogóle pistolecik jest super. Pozdrawiam, sorry za błędy.
Tomek
- Armi
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 259
- Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2231
- Rejestracja: 02 lipca 2007, 14:28
- Tematy: 20
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
to ciałem chłopie, ciałem!Armi pisze:skoro reka nie idzie
Na podłog dajesz zwinięty parokrotnie kawałek gumy co by było wyżej. Na to korek i dajesz ręką (nasuwasz system), jak nie idzie to kładziesz kolejny kawałek gumy od góry i naciskasz klatą/brzuchem. Przytrzymujesz jedną ręką bądź nie i drugą masz wolną do zapięcia.
Jak masz duży ścisk stolarski to nie mordujesz klaty czy brzucha.
Miałem już wszystkie wiatrówki
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
- Armi
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 259
- Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
a to ok, myślałem że tylko ściągacz da radę. Można klatą to ok.
a czyszczenie u mnie konieczne bo już ponad sezon diesluje, na chrono przy pierwszych strzałach po 2 dniach leżenia w szufladzie pokazuje 201 ms / 10J :p potem spada do ok 6-7 J ale prędkości potrafią skakać nawet o 10-12 ms. Niepokoi mnie jedna sprawa jak dobrać się do tłoka i komory cylindra bez zniszczenia uszczelki, bo to przecież tam trzeba umyć i przesmarować aby wyeliminować diesla prawda ?
Niemniej jednak spróbuje wyciągnąć wg. rad kolegów opisanym sposobem.
a czyszczenie u mnie konieczne bo już ponad sezon diesluje, na chrono przy pierwszych strzałach po 2 dniach leżenia w szufladzie pokazuje 201 ms / 10J :p potem spada do ok 6-7 J ale prędkości potrafią skakać nawet o 10-12 ms. Niepokoi mnie jedna sprawa jak dobrać się do tłoka i komory cylindra bez zniszczenia uszczelki, bo to przecież tam trzeba umyć i przesmarować aby wyeliminować diesla prawda ?
Niemniej jednak spróbuje wyciągnąć wg. rad kolegów opisanym sposobem.
- Armi
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 259
- Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Już po czyszczeniu oraz smarowaniu.
Wyszło lepiej niż się spodziewałem. Rozbiórka i ponowny montaż za pomocą rąk brzucha młotka śrubokręta i imbusów - nic poza tym
Najdłużej mi zeszło na wybijaniu ostatniego bolca który trzyma tłok. O dziwo uszczelka wyszła bez problemów nie ma żadnych ostrych krawędzi w cylindrze (możliwe że nowsze modele mają obrobione wnętrze -przynajmniej mój ma). Oczywiście przed złożeniem całości to pierwotnego stanu - czyszczenie środkiem do odtłuszczania tarcz hamulcowych, potem 2 krople oleju z dwusiarczkiem molibdenu do komory sprężania i kropla na tłok. Przetarcie uszczelki tylko lekko mokrym palcem od czystego oleju sylikonowego na uszczelkę, + niewielka ilość smaru molibdenowego na sprężynę. Jeżeli chodzi o ponowne wciśnięcie tłoka oraz sprężyny to za radą kolegi dało rade brzuchem chodź lekko nie było.
Po 20 strzałach w celu ułożenia sprężyny test na chrono (radeckiego)
10 strzałów z drugiego naciągu, odskok max 3 m/s . Gdy się ułoży sprężyna rozejdzie smarowanie możliwe że będzie minimalnie lepiej. Wcześniej miałem skoki nawet o 20 m/s nie wspominając u chmurce dymu która unosiła się po każdym wystrzale i smrodzie palonego oleju w całym domu. Strzał jak by krótszy bardziej suchy - miodzio
Dodam, że nie przekładałem prowadnicy na drugą stronę. Jedynie co bym zmienił to dodał drugą prowadnice na przód aby nie trzeszczało podczas naciągania. Niestety nie mam tokarki więc sam jej nie zrobię.
Średnia prędkość wylotowa 166 m/s 6,5 J na śrucie Geco - 2 naciąg.
Zabieg uważam za udany który przerósł moje oczekiwania. Pistolet zmienił się nie do poznania. Polecam taki zabieg każdemu kto jeszcze tego nie zrobił, oczywiście na swoją odpowiedzialność.
Wyszło lepiej niż się spodziewałem. Rozbiórka i ponowny montaż za pomocą rąk brzucha młotka śrubokręta i imbusów - nic poza tym
Najdłużej mi zeszło na wybijaniu ostatniego bolca który trzyma tłok. O dziwo uszczelka wyszła bez problemów nie ma żadnych ostrych krawędzi w cylindrze (możliwe że nowsze modele mają obrobione wnętrze -przynajmniej mój ma). Oczywiście przed złożeniem całości to pierwotnego stanu - czyszczenie środkiem do odtłuszczania tarcz hamulcowych, potem 2 krople oleju z dwusiarczkiem molibdenu do komory sprężania i kropla na tłok. Przetarcie uszczelki tylko lekko mokrym palcem od czystego oleju sylikonowego na uszczelkę, + niewielka ilość smaru molibdenowego na sprężynę. Jeżeli chodzi o ponowne wciśnięcie tłoka oraz sprężyny to za radą kolegi dało rade brzuchem chodź lekko nie było.
Po 20 strzałach w celu ułożenia sprężyny test na chrono (radeckiego)
10 strzałów z drugiego naciągu, odskok max 3 m/s . Gdy się ułoży sprężyna rozejdzie smarowanie możliwe że będzie minimalnie lepiej. Wcześniej miałem skoki nawet o 20 m/s nie wspominając u chmurce dymu która unosiła się po każdym wystrzale i smrodzie palonego oleju w całym domu. Strzał jak by krótszy bardziej suchy - miodzio
Dodam, że nie przekładałem prowadnicy na drugą stronę. Jedynie co bym zmienił to dodał drugą prowadnice na przód aby nie trzeszczało podczas naciągania. Niestety nie mam tokarki więc sam jej nie zrobię.
Średnia prędkość wylotowa 166 m/s 6,5 J na śrucie Geco - 2 naciąg.
Zabieg uważam za udany który przerósł moje oczekiwania. Pistolet zmienił się nie do poznania. Polecam taki zabieg każdemu kto jeszcze tego nie zrobił, oczywiście na swoją odpowiedzialność.
- vox
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 5097
- Rejestracja: 08 marca 2009, 23:50
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Armi
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 259
- Rejestracja: 05 stycznia 2009, 16:23
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 23
- Rejestracja: 04 października 2015, 20:08
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re:
Senio, a możesz podesłać fotki do demontażu chociaż na maila? ;-) Stałem się szczęśliwym posiadaczem HW45 BlackStar .22 ale trzeba to umyć i przesmarować. Nie trzyma V0, mam od 98 do 130m i siwy dym z lufy ;-)Senio pisze:Fotki odleciały wraz z serwerem na którym były. Powoli uzupełniam to w moich tematach gdzie tak się stało. Jak będę rozbierał HW45 zrobię je i poprawię i w tym temacie.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 82
- Rejestracja: 05 sierpnia 2006, 10:36
- Tematy: 23
- Lokalizacja: Żywiec
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW45 Demontaż montaż
Witam, super opis. Można gdzieś znaleźć fotki z rozbiórki Hw-45? Tutaj już nie da się otworzyć.
I jeszcze jedno czy każdy HW 45 z Tru-glo ma dwustopniowy naciąg czy są też modele z pojedynczym naciągiem?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
I jeszcze jedno czy każdy HW 45 z Tru-glo ma dwustopniowy naciąg czy są też modele z pojedynczym naciągiem?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
TX 200 MK3 ( by Hogan)+Dampa+Bushnell Legend 5-15x 40mm
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 505
- Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
- Tematy: 7
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW45 Demontaż montaż
HW95K HW50S Typhoon FT.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 82
- Rejestracja: 05 sierpnia 2006, 10:36
- Tematy: 23
- Lokalizacja: Żywiec
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW45 Demontaż montaż
Dzisiaj udało się rozebrać , dzięki za filmik.
Nie do końca rozumiem to przełożenie prowadnicy.
Nie do końca rozumiem to przełożenie prowadnicy.
Czy dobrze to rozumiem że trzeba odwrócić prowadnicę ze sprężyną tak aby do tłoka wchodziła goła sprężyna a kapelusz prowadnicy był od strony kurka?
TX 200 MK3 ( by Hogan)+Dampa+Bushnell Legend 5-15x 40mm
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: HW45 Demontaż montaż
Samo odwrócenie prowadnicy lepiej prowadzi sprężynę z tyłu, ale lekki tłok powoduje spadek energii bo ta prowadnica z przodu go dociąża. Żeby to zrównoważyć zrobiłem taki patent i działa jak fabryczny, a nie brzęczy nie zgrzyta nie krzywi sprężyny. Też zdjęć nie ma już ale przeczytaj to zrozumiesz
viewtopic.php?t=74082
viewtopic.php?t=74082
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
- Wydra
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 86
- Rejestracja: 02 lutego 2021, 22:38
- Tematy: 6
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW45 Demontaż montaż
Instrukcja obrazkowa demontażu HW45:
https://www.airgunbbs.com/showthread.ph ... h-pictures
Film z tuningu HW45 (ale pomocny przy rozłożeniu i złożeniu):
Lista części, ułatwiająca rozłożenie zgodnie z opisem kilka postów powyżej (strona nr 2):
https://1drv.ms/b/s!AnaHyAg3OvA5kGPnguQ ... F?e=fP35NC
Jeśli zostanie zniszczona śruba nr 1423 to jest to takie coś (ale trzeba potwierdzić wymiary):
https://allegro.pl/oferta/sruba-stozkow ... MDNmYzM%3D
(próbujemy ją poluzować po kilkuminutowym ogrzewaniu suszarką jeśli jest wklejona).
https://www.airgunbbs.com/showthread.ph ... h-pictures
Film z tuningu HW45 (ale pomocny przy rozłożeniu i złożeniu):
Lista części, ułatwiająca rozłożenie zgodnie z opisem kilka postów powyżej (strona nr 2):
https://1drv.ms/b/s!AnaHyAg3OvA5kGPnguQ ... F?e=fP35NC
Jeśli zostanie zniszczona śruba nr 1423 to jest to takie coś (ale trzeba potwierdzić wymiary):
https://allegro.pl/oferta/sruba-stozkow ... MDNmYzM%3D
(próbujemy ją poluzować po kilkuminutowym ogrzewaniu suszarką jeśli jest wklejona).
Przyjdą takie czasy, że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach, powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony, bo nie jesteś do nas podobny.
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: HW45 Demontaż montaż
Prawie dostał w łeb i jeszcze przy okazji fona by uśmiercił . Jak to złożył lapami wcale nie pokazał i dobrze. Film pod tytułem jak nie rozbierać HW45. Zresztą taki to poradnik na tym filmie jaki kuchenny spec naprawiacz.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl