Tuning Crosmana 2100

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

Czy uszczelke dodatkową pod kanal dolotowy wlozyc mozna na "stara" uszczelke czy lepiej pod tamta? A jesli pod to czy trzeba do tego rozeprac zespol pompki czy da sie to zrobic bez tego ?

W weekend przetestuje srut Crosmana jesli uda mi sie go gdzies kupic u mnie :zly2:
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
kometes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1316
Rejestracja: 13 marca 2008, 19:06
Tematy: 75
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kometes »

Najlepiej wyciąć z cienkiej dętki rowerowej (można ją wcześniej zeszlifować na szlifierce, tak niecały 1mm u mnie optimum) i podłożyć pod oryginalną uszczelkę. Jeśli chodzi o śrut, to Crosman pointed często ma odskoki po kilka cm, generalnie jest słabszy.
CP od .31 do .44. Slavia, Łuczniki i inne strzeladła
Uszczelki skórzane na zamówienie - wszystkie typy i średnice - info na PW
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

To poszukam Crosmana wadcutter skoro pisales ze dobry :one:

Co dziwne ciezko ten srut dostac w sklepach :( no chyba ze internetowych ale koszty wysylki i czas dostawy ....
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

Wiele czasu nie mialem w ten weekend ale udalo mi sie zrobic test na 25m niestety pozycja nie idealna bo siedzaca troche podparta. Moze jak bedzie ladniejsza pogoda uda mi sie zrobic z innej pozycji. Nie bede zamieszczal tu zdjec bo temat nie za bardzo pasuje ;) ale krotkie podsumowanie wyglada tak ze: Srut Umarexu (Grzybek plaski plaszcz moletowany) jest do d... i lata jak chce :( nadaje sie do trafienia w cel minimum 15x15 cm na tym dystansie. Nejlepiej wyszedl tak jak kometes radzil Crosman Wadcutter 2,5x2,5 cm. Crosman pointed wyszedl tak sobie 6x7cm. Tomitex Diabolo Molet wypadl na drugi najlepszy srut ze skupieniem 4x5,5cm. Na koniec dodam ze srut nie byl selekcjonowany, bralem jak leci z pudelka :one:

Musze przyznać ze ten śrut crosmana poprawił mi humor :diabel:

Ps. Zastanawia mnie co jest nie tak z tym Umarexem na pierwszy rzut oka śrut jest wykonany ok, ale dlaczego lata jak chce to nie wiem.
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
kometes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1316
Rejestracja: 13 marca 2008, 19:06
Tematy: 75
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kometes »

Solidna podpórka i wadcutter będzie robił góra 2x2cm na tym dystansie :) Poprawiło Ci to humor? Kup exacta 4,53 - będziesz wniebowzięty :one:
CP od .31 do .44. Slavia, Łuczniki i inne strzeladła
Uszczelki skórzane na zamówienie - wszystkie typy i średnice - info na PW
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

Czy ktos wie moze co to jest oznaczone na zdjeciu czerwona strzalka? Jakis otwor znajdujacy sie dokladnie po przeciwnej stronie kanalu dolotowego, jest tam w srodku jakby gwint i glebiej cos jakby zaworek? Czy to jakis zawor bezpieczenstwa?

Obrazek
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
kometes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1316
Rejestracja: 13 marca 2008, 19:06
Tematy: 75
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kometes »

W Crosmanie 2100 nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Jest to gwint do imbusa, który ustala lufę w całej tej kostce portu ładowania.
CP od .31 do .44. Slavia, Łuczniki i inne strzeladła
Uszczelki skórzane na zamówienie - wszystkie typy i średnice - info na PW
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

Czyli to tak powinno wygladac ze jest tam ta "dziura" i nic tam nie ma wkrecone? Ciekawy jestem czy moze tamtedy uciekac powietrze przy strzale :036:
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
kometes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1316
Rejestracja: 13 marca 2008, 19:06
Tematy: 75
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kometes »

Musi to wyglądać jak dziura z wkręconym głęboko wkrętem na imbus. Jakby go nie było, lufa wyleciałaby Ci z portu ładowania :) Powietrze może i tam ucieka, ale połączenie gwintowane chyba uszczelnia. A może się mylę :) Większe straty masz na połączeniu lufa-port ładowania.
CP od .31 do .44. Slavia, Łuczniki i inne strzeladła
Uszczelki skórzane na zamówienie - wszystkie typy i średnice - info na PW
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

cos tam w srodku jest ale nie widzialem imbusa do wykrecenia.

Natomiast odkrylem ze kolki wystajace z portu ladowania (te ktore wchodza w obudowe po jednej i drugiej stronie) maja luzy w obudowie. Drobne moze z 0.5 mm ale jak sie wlozy to da sie delikatnie poruszac goura dol. Nie wiem czy moze miec to wplyw na precyzje strzalu, ale na wszelki wypadek nawinelem na nie troche tasmy klejacej tak aby ciasniej wchodzily na swoje miejsce :one:
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

Czy ktoś wie może jak wyjąc z pompki główną jej część, czyli zbiorniczek z zaworem itd. ??

Rozebrałem pompkę na tyle ze wyjąłem już tłok pompujący powietrze ale nie wiem jak wyjąc resztę.

Kometes moze ty wiesz ? ;)

Obrazek
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
kometes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1316
Rejestracja: 13 marca 2008, 19:06
Tematy: 75
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kometes »

Od strony zbijaka zaworu wypychasz zawór czymś długim. Ciasno siedzi. Przed wkładaniem go z powrotem koniecznie ograduj ostre krawędzie (pilnik iglak, potem papier ścierny) - na początku pompki, tam gdzie te otwory. Inaczej pokaleczysz oring przy wkładaniu zaworu.
CP od .31 do .44. Slavia, Łuczniki i inne strzeladła
Uszczelki skórzane na zamówienie - wszystkie typy i średnice - info na PW
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

Dzieki kometes wyszedl :)

W takim razie mam kolejne pytanie jak rozebrac ten zbiorniczek z zaworem? Musze go chyba przeczyscic bo po ostatnim smarowaniu tloka chyba olej dostal sie do srodka i teraz zawor nie trzyma powietrza w srodku. Jak napompuje troche i odchyle pomke kolejny raz to powietrze ucieka :(::
AA EV2 MK4
Awatar użytkownika
kometes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1316
Rejestracja: 13 marca 2008, 19:06
Tematy: 75
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kometes »

Rozkręcony zawór wygląda tak:
Obrazek
jego korpus chwyć delikatnie w imadło, a kombi-nerkami (tą częścią półokrągłą z ząbkami, jeśli takie masz) odkręć delikatnie zawór. Bebechy umyj w benzynie ekstrakcyjnej. Po skręceniu, usuń ewentualne zadziory na gnieździe oringu. Zawór jest zabezpieczony przed rozkręceniem jakimś klejem, ja polecam taśmę teflonową do uszczelnień wodkanowych (koszt 1zł) - nawiń jej solidnie i skręć zawór. Jak nie skręcisz do końca, niczym się nie przejmuj, ważne żeby nawinąć jej sporo i żeby było szczelne.
CP od .31 do .44. Slavia, Łuczniki i inne strzeladła
Uszczelki skórzane na zamówienie - wszystkie typy i średnice - info na PW
Awatar użytkownika
lesny_dziadek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 333
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lesny_dziadek »

Dzieki kometes :) , tak zrobie mam nadzieje ze to pomoze :D
AA EV2 MK4
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”