Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

Witam serdecznie, posiadam hatsana z roku 2008. Postanowiłem zrobić wiatrówce tuning aby ją trochę odnowić. Dmuchając w lufę powietrze uciekało i przez kostkę jak i przez tłok . Kupiłem czerwone zepto z superwiatrowki.pl nową uszczelkę lufy , i oryginalną sprężynę z Włoch (oryginalnej stronie hatsana ) jakaś tuningowa czy coś . Sprężyna była dłuża od oryginalnej około chyba 4 cm . Miała też ciut większą średnicę . Wszystkie bebechy wymyte z opiłków i smaru jakby z pyłem :shock: delikatnie podpolerowalem ostre wyżłobienia itp , np wycięcia w cylindrze , nasmarowane wszystko elegancko, ładnie wszystko bez problemu się obyło z montażem i wystrzelałem około paczki śrutu . Karabinek dosyć narwany i raczej głośny. Cykl strzału trochę długi . Kupiłem chrono x cortech mk coś tam za około 300 zł . Ustawiłem dokładnie mierze swoją 1 wiatrówkę, 2 hatsana. 16,6-8j fajne, mierze teraz tego z 2008 r po tuningu, wszystko szczelne, nowa sprężyna niby tuningowa i tu lipa bo 12,5j nie przekracza. Śrut cp pointed. I tak sobie myślę że myślałem chociaż aby było te 16j . Co jest nie tak? Przy 12 j to to raczej dobrze nie strzela ani celnie ani energetycznie. Co zrobiłem nie tak ? Sprężyna po wyjęciu nadal dłuższa od tej starej mającej 27,5 jakieś 4 cm . Nic nie pęknięte , ładnie zeszlifowane ,splanowane. O co może chodzić ?
pneumatyczny
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2021, 21:39
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: pneumatyczny »

Jaka grubość drutu starej i nowej sprężyny? Czy pomimo zmiany uszczelki lufy jest szczelne połączenie? Sprawdzałeś czy nieprzyszczypałeś uszczelki tloka przy montażu?
Nowicjusz55555
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: 23 marca 2023, 21:47
Tematy: 3
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Nowicjusz55555 »

Kolego,oddaj karabinek do Słonia,zrobi będzie miód malina
Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

pneumatyczny pisze: 03 grudnia 2023, 17:09 Jaka grubość drutu starej i nowej sprężyny? Czy pomimo zmiany uszczelki lufy jest szczelne połączenie? Sprawdzałeś czy nieprzyszczypałeś uszczelki tloka przy montażu?
3 mm jest szczelnie . Uszczelka tłoka jak nowa
Awatar użytkownika
Szuwarek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 135
Rejestracja: 18 kwietnia 2016, 21:46
Tematy: 12
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Szuwarek »

Cylinder miał głębokie rysy?
Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

Jakieś tam były, ale tam gdzie chodzi tłok było ok . Miałem też wrażenie że przed tuningiem wiatrówka była mocniejsza, znaczy wtedy tak mi się wydawało, ale po 2,3 paczkach już raka nie była . Przed tem na 70m butelka to trzaskala, sprężyna była pęknięta ta oryginalna , teraz na 70 m to raczej nie było by to skuteczne
pneumatyczny
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2021, 21:39
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: pneumatyczny »

nie pamiętam czy 3mm powinna iść grubość sprężyny a nie 3,2-3,3mm. Jeżeli połączenie lufy masz szczelne i tłok z uszczelką sam nie lata w cylindrze za luźno(pod wlasnym ciężarem wypadnie) ani za ciasno (gdy musisz pchać go mocno np prętem aby się przemieszczał w cylindrze)to moim zdaniem sprężyna jest z zacienkiego drutu. W Slavi 630/631 siedzi drut chyba 2,8mm i tam 8 juli to wszystko więc 3mm w hatsanie moim zdaniem jest zbyt słabe bo tu jest ciężki tłok i slaba spreżyna nie daje rady.
Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

Zamówiłem sprężynę i w ostateczności uszczelkę oryginalną gdyby coś jednak było nie tak . Kupiłem sprężynę z drutu 3,2 mm , ktoś też pisał że osiągnął 12 j na sprężynie 3mm
Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

Wymieniłem springa na 3,2 mm , uszczelke tłoka. Energia od 12,5-15j najpierw trymało te 15 , ale pewnie to od diesla. Teraz stabilnie 12,5. Nie mam pojęcia co już z tym jest nie tak.
pneumatyczny
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2021, 21:39
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: pneumatyczny »

Załaduj śrut,i przygotuj harmasia do strzału, połóż na posadzce kawałek dętki lub jakiejś gumy. Dociśnij lufe do gumy aby uszczelnić połączenie i strzel. Po kilku sekundach od strzału - 2- 3 sekundy powoli zwolnij nacisk przylegania lufy do gumy- jeżeli usłyszysz syk uwięzionego i uciekającego powietrza tzn że uszczelki(zwłaszcza lufy) są ok i połączenie kostki z transferportem jest wystarczająco szczelne. Jeżeli nie bedzie syku tzn że powietrze ucieka też inną drogą niż wylot lufy (nieszczelne połączenie kostki z korpusem lub za luźna uszczelka w cylindrze)i tym samym ucieka ci część Juli (dzieje się to zanim ciśnienie zdąży głębiej wepchać śrut daleko w lufe i tym samym nie uzyskssz pełnej wydajności. Napisz co wyszło z tego testu

Jakiej srednicy masz otwór transerportu?
Może ktoś go rozwiercił/ zatkał za bardzo i czy czasem nie testujesz na zbyt ciasno wchodzącym śrucie?
Ile masz napięcia wstępnego sprężyny ?
Ostatnio zmieniony 09 grudnia 2023, 18:12 przez pneumatyczny, łącznie zmieniany 3 razy.
Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

Jutro dam znać
Uszczelka tłoka raczej jest git, podczas rozbiórki , włożyłem tłok z uszczelka, zatkałem palcem transporter powietrza i tłok nie mogłem przepchać. A uszczelka lidy naprawdę jest git , wystaje trochę ponad i nie da się jej przedmuchać
Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

pneumatyczny pisze: 09 grudnia 2023, 17:34 Załaduj śrut,i przygotuj harmasia do strzału, połóż na posadzce kawałek dętki lub jakiejś gumy. Dociśnij lufe do gumy aby uszczelnić połączenie i strzel. Po kilku sekundach od strzału - 2- 3 sekundy powoli zwolnij nacisk przylegania lufy do gumy- jeżeli usłyszysz syk uwięzionego i uciekającego powietrza tzn że uszczelki(zwłaszcza lufy) są ok i połączenie kostki z transferportem jest wystarczająco szczelne. Jeżeli nie bedzie syku tzn że powietrze ucieka też inną drogą niż wylot lufy (nieszczelne połączenie kostki z korpusem lub za luźna uszczelka w cylindrze)i tym samym ucieka ci część Juli (dzieje się to zanim ciśnienie zdąży głębiej wepchać śrut daleko w lufe i tym samym nie uzyskssz pełnej wydajności. Napisz co wyszło z tego testu

Jakiej srednicy masz otwór transerportu?
Może ktoś go rozwiercił/ zatkał za bardzo i czy czasem nie testujesz na zbyt ciasno wchodzącym śrucie?
Ile masz napięcia wstępnego sprężyny ?
około 3-4mm czyli , śrut odpowiedni nic nie za ciasno , akurat nie wiem co to napięcie wstępne sprężyny heh wytłumaczysz?
pneumatyczny
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2021, 21:39
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: pneumatyczny »

To jest odleglość jaką musisz ścisnąć sprężynę aby założyć bolce korka przy składaniu.
Ewentualnie ile centymetrów musisz docisnąć korek, pokonując opór sprężyny, przy składaniu aby wszedł na swoje miejsce
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 534
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: bruno_Hof »

Tomaszozdoba pisze: 09 grudnia 2023, 17:36 A uszczelka lidy naprawdę jest git , wystaje trochę ponad i nie da się jej przedmuchać
Czasami w Hatsanach otwór w kostce, tam gdzie przechodzi śruba mocująca był za duży i nowa uszczelka nie pomagała.
HW95K HW50S Typhoon FT.
Tomaszozdoba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: 24 lutego 2021, 20:39
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Hatsan 90 słaba energia po tuningu

Post autor: Tomaszozdoba »

Ale jeśli dmucham w niezaładowany karabinek , i jedyne co to robię się cały czerwony jak burak, to chyba nie byłby to problem? :roll:
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”