Daystate Grand Prix reaktywacja

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

I zalazł się winowajca powietrze uciekało z pod czujnika ciśnienia tak mi się wydaje.
W pierwszej chwili ucieszyłem się bo jest na wierzchu klucz 22 chwila moment i odkręcone. I niespodzianka wewnątrz kartusza coś się przesuwa i dzwoni. Dokładne oględziny i się okazuje że tam lata nakrętka. Uszczelnienie zamiast o ringów jakaś masa podobna do gumy.
Więc próba odkręcenia portu ładowania ale okazuje się że odkręca się sam samiec.
Więc trzeba zrzucić górę i dół - może się uda odkręcić.
Jakieś sugestie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Proponuję:
1) koniecznie odkręcić korek przedni aby dostać się do wnętrza cylindra; w tym celu w imadle szczęki obłożyć klockami z dość miękkiego drewna z ostrymi krawędziami, np. sosnowego, i zacisnąć tak obłożone szczęki tylko na korku przednim; drewno dlatego, żeby nie porysować korka ani cylindra; ostre krawędzie, przynajmniej na styku z korkiem przednim, aby dokładnie "objąć" krawędź korka przedniego, który jest dość cienki;
2) na ręce założyć skórzane rękawiczki (większe tarcie) i odkręcać ręcznie cylinder wraz z całym systemem;
3) jakimś długim prętem metalowym/drewnianym unieruchomić nakrętkę (kształt półksiężyca) wewnątrz cylindra naprzeciw gniazda czujnika i ręcznie zacząć przykręcać czujnik ciśnienia; dość precyzyjna czynność, ale da się; w końcowej fazie, gdy nakrętka wewnątrz cylindra przylega już całą swoją powierzchnią do ścianki cylindra, użyć klucza;
4) resztę na filmie radecka.
Mam Mk4 i tak robiłem przy wymianie czujnika.
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Dzięki za wskazówki mam inny pomysł jak się uda to opisze.
Zastanawia mnie jedna sprawa - uszczelnienie. Na czujniku ciśnienia są dwie podkładki tak jakby z gumowym środkiem czy to tak samo wyglądało u Ciebie czy jeszcze coś zastosowałeś?
Chyba za szybko postanowiłem odkręcić ten czujnik bo przyczyną puszczania powietrza mogło być:
1 Odkręcenie się czujnika lub jego nie dokręcenie przez poprzednika.
2 niedostateczne uszczelnienie przez te dwie podkładki.
Teraz żałuję że zamiast odkręcać nie dokręciłem tego czujnika ale teraz jest po ptokach.
Pozdrawiam
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

1. Rozumiem, że masz inny sposób odkręcenia korka przedniego. Próbuj.
2. Czujnik z kartuszem uszczelniany jest przez dwie podkładki metalowo-gumowe. Gdy będziesz przykręcał czujnik, koniecznie załóż nowe podkładki.
3. Jesteś pewien, że powietrze uciekało przez te podkładki?
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Skleiłem gwint pomiędzy samcem a obudową korka.
Po 24 godzinach w otwór po wykręconym czujniku ciśnienia włożyłem wybijak fi 8 mm i kluczem odkręciłem korek.
Ten półksiężyc ma na górze pół okrągły otwór pewnie mieli jakiś przyrząd do skręcania fabrycznego ale ja zrobię sobie listewkę z odpowiednim wycięciem i będę próbował.
Szukam podkładek bo nawet nie wiedziałem jak się nazywają i mam zamiar skręcić to na kleju, który wytrzymuje 300 bar zapewni to dodatkowe uszczelnienie.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Gdy kiedyś pojawi się potrzeba naprawienia uszczelnienia portu ładownia powietrza, będziesz podgrzewał klej, którym skleiłeś samca z obudową korka?
Czujnik ciśnienia powietrza chcesz także skleić z kartuszem? Podkładki metalowo-gumowe są do nabycie u polskich sprzedawców. Trzeba tylko znać dokładny ich rozmiar.
Pamiętaj, że gdy kiedyś zajdzie potrzeba wyjęcia z kartusza zaworu strzałowego, z różnych powodów, bez odkręcenia czujnika ciśnienia powietrza tego nie zrobisz. Znowu podgrzewanie i niebezpieczeństwo uszkodzenia czujnika ciśnienia? Można będzie ten zawór "na chama" wybić jakimś prętem w kierunku portu ładowania śrutu, ale to już będzie koniec żywota tego zaworu. Nowego poprawnie skręconego zaworu praktycznie nie wstawisz.
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Kleje mają różną moc są takie jak mówisz co do rozkręcenia jest potrzebne podgrzewanie i takie gdzie rozkręcasz tylko za pomocą narzędzi.
Zastanawiąjące dlaczego ktoś założył dwie? I tu mógł być problem.
Pozdrawiam
mikiork
Reactions:
Posty: 10
Rejestracja: 02 lutego 2015, 21:21
Tematy: 1
Lokalizacja: UK
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: mikiork »

Jedyną różnicą jest chronograf w tłumiku, to jest Grand Prix MK4. Mam taki sam. Mam MK4 z telewizorem , i mialem bez telewizorka .

Jeżeli chcesz kupić jakieś podzespoły to nie ma schematu do GP tylko do mk4 .
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 507
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: bruno_Hof »

Josef pisze: 19 listopada 2023, 08:20
Pamiętaj, że gdy kiedyś zajdzie potrzeba wyjęcia z kartusza zaworu strzałowego, z różnych powodów, bez odkręcenia czujnika ciśnienia powietrza tego nie zrobisz.
Zrobi,potrzebny tylko klucz z rozstawem dwóch pinów takim jak otwory w zaworze.

@dmmielec!.Podkładki dobierz do wewnętrznego wym. gwintu tak na ciasno /szukaj w punktach naprawy hydrauliki siłowej/
HW95K HW50S Typhoon FT.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

@bruno_Hof - masz rację. Można wyjąć zawór strzałowy bez odkręcania czujnika ciśnienia :one:
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

3. Jesteś pewien, że powietrze uciekało przez te podkładki?
[/quote]

Dobrze wyczułeś temat powietrze uchodzi przez czujnik. Tak to jest jeżeli robi się coś szybko i pochopnie i wierzy się pierwszym spostrzeżeniom.
K****
Znalazłem stary temat na tym forum i już odsłoniłem elektronikę w czujniku u mnie była pod warstwą gumy.
Jutro część dalsza.
Pozdrawiam
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Oryginalnie płytka czujnika pokryta jest żelem.
Po czym poznałeś, że powietrze uchodzi przez czujnik?
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Bo przykręciłem czujnik na nowych dwóch podkładka i zacząłem nabijać kartusz. Powietrze zaczęło syczeć i wyglądało że dalej uchodzi spod uszczelek dokręciłem czujnik i nadal uchodziło dalej wyglądało że jest spod uszczelek i małe podejrzenie że u góry ale nie byłem pewny.
Rozrobiłem płyn do mycia naczyń z wodą i okazało się że na pewno uchodzi przez górę ale podwiewało pod spód.
Zrobiłem następną próbę tylko na samym spodzie i okazało się że tam nic się nie dzieje więc tylko góra.
A tak wygląda czujnik po zdjęciu gumy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mikiork
Reactions:
Posty: 10
Rejestracja: 02 lutego 2015, 21:21
Tematy: 1
Lokalizacja: UK
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: mikiork »

mk4.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mikiork
Reactions:
Posty: 10
Rejestracja: 02 lutego 2015, 21:21
Tematy: 1
Lokalizacja: UK
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: mikiork »

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”