Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 504
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: bruno_Hof »

krzysiek_-199 pisze: 21 lutego 2023, 09:54 Jakim kołkiem? Lufa do korpusu jest po bokach przyspawana dwoma punktowymi spawami i oszlifowana co dokładnie widać. A są jakieś HW 97 niefabryczne?-pierwsze słyszę -chyba nie miałeś tej wiatrówki w rękach. .
Należysz do pokolenia,które wierzy we wszystko,co zobaczy. Te spawy o których piszesz,to obspawany kołek,który trzyma rurę systemu i kostkę.
A lufa do kostki jest przymocowana takim małym kołkiem i to tam powstaje z czasem luz.
HW 77 miałem :-D :-D
HW95K HW50S Typhoon FT.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: Senio »

Owszem jest tak jak napisałeś. Ale nie widziałem jeszcze przypadku aby lufa się w kostce obluzowała w 77 czy 97. Ona jest tak wprasowana w kostkę na beton, że ten zaspawany kołek jest tam średnio jak dla mnie potrzebny. Dodatkowe wklejenie lufy na loctite by wyszło na to samo jako dodatkowe zabezpieczenie. Natomiast spawy trzymają kostkę wraz z lufą w korpusie i jeśli one puszczą pływa kostka, a z nią lufa. Wtedy się to kołkuje. jest to bolączka tego modelu, choć w ostatnich latach nie było żadnego przypadku pęknięcia. Zdarzało się to kilka lat do tyłu. Jakaś lipna seria widocznie.

Obrazek

Obrazek
krzysiek_-199
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 77
Rejestracja: 19 września 2008, 14:54
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: krzysiek_-199 »

Dzięki Senio za objaśnienia ze zdjęciami-że tam kołek + spawy nie wiedziałem -zwracam honor -ale jednak "pływanie" bywało.
Kasiamoz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 11
Rejestracja: 27 czerwca 2023, 12:22
Tematy: 2
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: Kasiamoz »

Czy Pistolety też powinno się smarować jeśli mają w środku niektóre elementy z tworzywa sztucznego? Bo obudowa jest stalowa, sprężyna wiadomo, ale tłok czy jakieś inne przekładki są z gumy + plastik.
XrayT
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 1
Rejestracja: 13 lipca 2023, 23:34
Tematy: 0
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: XrayT »

Witam wszystkich.
Przeczytałem ten wątek od początku do końca i nie ma tu słowa o smarch teflonowych (stosowane np do prowadnic hamulcowych).
Nie sprzedaje takich smarów i nie reklamuje.
W teorii są odpowiednie do samrowania części metalowych,plastików i gumy (uszczelki). "Film smarny" (nie wiem czy to poprawna terminologia) pozostający po przesmarowaniu powierzchni, pozostaje na niej zdecydowanie dłużej niż smar silikonowy i dużo lepiej zmniejsza tarcie. Wydawało by się ze będzie super przynajmniej do uszczelki tłoka? Ktoś może używa? Jeśli tak to z jakim skutkiem. Czy może są jakieś przeciwwskazania?
MKos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 5
Rejestracja: 22 stycznia 2024, 23:33
Tematy: 0
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: MKos »

Dzień Dobry.
Pytanie do speców z praktyką.
Z wcześniejszych informacji wynika, że w komorze sprężanie nie może być żadnego smaru z powodu jego spalania się w lufie przy wystrzale. Ale w oryginalnej instrukcji Crosmana znalazłem takie zalecenie
tekst oryginalny
4. Your air rifle will maintain proper function longer if you oil it every 250 shots.
a. Apply one drop of Crosman RMCOIL (available at crosman.com) into the compression chamber (Fig. 9).
po naszemu:
4. Twoja wiatrówka będzie dłużej działać prawidłowo, jeśli będziesz ją oliwić co 250 strzałów.
A. Nałóż jedną kroplę Crosman RMCOIL (dostępny na crosman.com) do komory sprężania (ryc. 9).

Może ktoś odnieś się do tej informacji.
Zbigniew Rybka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 931
Rejestracja: 07 października 2011, 11:40
Tematy: 19
Lokalizacja: Radzików, Mazowsze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: Zbigniew Rybka »

To jest smar silikonowy, który nie "dizluje", nie zwykły mineralny.
W. Moore .36 Bondini/L. Renzo, C. Moore Pedersoli .46 skałka, Colt Army 1860 Pietta, Mortimer .36 Bondini/L. Renzo, Alamo Rifle Pedersoli .50 skałka, Walther CPM 1, FWB C60.
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 504
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: bruno_Hof »

MKos pisze: 10 lutego 2024, 20:25
Z wcześniejszych informacji wynika, że w komorze sprężanie nie może być żadnego smaru
Niby tak,ale zawsze coś tam kapnie na uszczelkę a najlepiej ,to widać jak się rozbierze taką wiatrówkę - nawet po profesjonalnym tuningu.
Ale o dziwo, nic nie dizluje. Możesz dać np. taki smar PTFE,kapkę rozetrzeć na uszczelce po zew stronie,możesz dać w to miejsce mieszankę grafitu i oleju syntetycznego.
ptf.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
HW95K HW50S Typhoon FT.
MKos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 5
Rejestracja: 22 stycznia 2024, 23:33
Tematy: 0
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: MKos »

Możesz dać np. taki smar PTFE,kapkę rozetrzeć na uszczelce po zew stronie,możesz dać w to miejsce mieszankę grafitu i oleju syntetycznego.
Ok, to wiadomo, ale w instrukcji sugerują "wlewanie" oleju do komory. Więc pytanie brzmi - wlewać czy nie ?
Awatar użytkownika
Qbuś
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 521
Rejestracja: 02 września 2007, 13:29
Tematy: 0
Lokalizacja: Wrocław\Muchobór
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: Qbuś »

:?: Przecież sam napisałeś :
Nałóż jedną kroplę Crosman RMCOIL
HW 30, Prosport, LGM -2, TX 200, FWB-600, IŻ-38, "GROM" i inne pier..ły.
"Lider", "Lidor", "lidur" (Germany :) )
MKos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 5
Rejestracja: 22 stycznia 2024, 23:33
Tematy: 0
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: MKos »

Ale nie do końca wierzę amerykańskim instrukcją.
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 504
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: bruno_Hof »

MKos pisze: 11 lutego 2024, 18:36 Ale nie do końca wierzę amerykańskim instrukcją.
Świat tunerów wiatrowych poszedł do przodu a Oni i nie tylko, zostali w tyle. ;laughing:
HW95K HW50S Typhoon FT.
Awatar użytkownika
DavTem
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 139
Rejestracja: 14 stycznia 2016, 20:06
Tematy: 6
Lokalizacja: Poznań / W-ek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: DavTem »

Senio pisze: 07 lutego 2023, 10:35 Fabryczne gamo ery nowożytnej. Większość fabrycznych systemów tak wygląda bo nikt tam niczego nie pasuje. A nawet jak się spasuje większość sprężyn jest ściskana powiedzmy w 70-80%. Więc mają tendencję do wybaczania, a więc dociskania tłoka do ścianki cylindra, a więc tarcia cały czas. To jest bardzo ładny stan jeszcze bo nowe. Po przebiegu "wąż" potrafi mieć odchylenie kilka centymetrów po wyjęciu.

Obrazek
Hejka :)

Wiem, że temat z roku ubiegłego, ale może ktoś odpowie...
Czytam sobie ciekawe rzeczy i widzę powyższą fotkę. I tu pojawia się u mnie pytanie:
1. Czy te wygięcie sprężyny to efekt słabego materiału/grubości druta/długości sprężyny? (za długa i to powoduje za duży ścisk i wygięcie?)
2. Wytarcie na tylnej części tłoka to efekt nieprawidłowego smarowania/braku prawidłowej średnicy tłoka w stosunku do korpusu wiatrówki?

Dzięki za info

Pozdrawiam
Dawid
.177, .236, .44, .45, .577
==============
Pozdrawiam
Dawid
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: Senio »

Wygięcie sprężyny to złe prowadzenie sprężyny, a w zasadzie jego brak. To coś co robi za prowadnicę na foto jest prowadnicą po chińsku zrobioną czyli żadną. Wtryskarka i następny. Dać jak najmniej za jak najwięcej to takie motto dzisiejszych czasów. Ważne że zera na koncie się zgadzają u tego co to produkuje.

Tłok trze o cylinder i zawsze będzie się tam szorował. Smar jedynie poprawia jego pracę. Dlatego stosuje się często w tym miejscu pierścienie ślizgowe.
Awatar użytkownika
DavTem
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 139
Rejestracja: 14 stycznia 2016, 20:06
Tematy: 6
Lokalizacja: Poznań / W-ek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Post autor: DavTem »

Dziękuję za naświetlenie sprawy. Mam u siebie podobne objawy i chciałem dowiedzieć się, jak temu zaradzić. Okazuje się, że dobrym pomysłem było zamówienie przeze mnie nowej sprężyny z prowadzeniem i kapeluszem.
.177, .236, .44, .45, .577
==============
Pozdrawiam
Dawid
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”