Daystate Grand Prix reaktywacja

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2977
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Jeśli uchodzi przez górę, to w żelu pokrywającym płytkę powinien być bąbelek z malutką dziurką.
A może uchodzi przez otworek z boku obudowy czujnika, przez który wychodzą przewody do podłączenia z płytką elektroniczną karabinka?
Nie bardzo rozumiem, jak powietrze uchodzi przez górę i kieruje się na dół.
Jak zdjąłeś żel, to spróbuj dokręcić nakrętkę dociskającą ceramiczną płytkę do bardzo twardej uszczelki znajdującej się pod tą płytką. Ponownie sprawdź, czy dalej uchodzi powietrze.
Płyn do mycia naczyń nie powinien być rozcieńczony wodą. Lepiej, żeby był gęsty. Lepiej wówczas go nakładać małymi dawkami na kontrolowane miejsca i obserwować, gdzie powstają pęcherzyki powietrza. Płyn do mycia naczyń jest dość agresywny i po próbach należy niezwłocznie dokładnie go usuną
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Na dzień dzisiejszy wygląda to tak jak na zdjęciu.
U mnie nie było żelu tylko zalane czymś co przypominało gumę uchodziło z boku po odklejonej gumie od obudowy mosiężnej i przez otwór wprowadzający przewody.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2977
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Proponuję:
1. Złożyć czujnik mocno dokręcając pierścieniem część ceramiczną do dna obudowy i sprawdzić, czy dalej uchodzi powietrze. Być może powodem uchodzenia powietrza było samoczynne odkręcanie się tego pierścienia.
2. Gdy powietrze dalej będzie uchodziło, należy zastanowić się nad nową uszczelką, jak w oryginale albo zastępczo zastosować dwa oringi: jeden mniejszy w miejsce dotychczasowego i drugi większy odpowiadający średnicy wewnętrznej obudowy czujnika. Ważne, żeby te oringi miały taką grubość, aby oba były ściśnięte przez część ceramiczną po dokręceniu pierścieniem.
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Nie mam takiego doświadczenia i zastanawiam się gdzie następuje uszczelnienie w których miejscach?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Buczu_7er
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 162
Rejestracja: 12 grudnia 2020, 20:13
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Buczu_7er »

dmmielec pisze: 21 listopada 2023, 17:57 Na dzień dzisiejszy wygląda to tak jak na zdjęciu.
U mnie nie było żelu tylko zalane czymś co przypominało gumę uchodziło z boku po odklejonej gumie od obudowy mosiężnej i przez otwór wprowadzający przewody.
Pozdrawiam
Ja trochę nie rozumiem co jest co, a też mam mk4 więc chętnie bym obczaił więcej fotek co jest co i skąd cieknie jeżeli mogę o to prosić ^^
Póki co stary dobry steyr lg100 + Big Nikko.
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Jeżeli uszczelnienie następuje na tej tulejce od dołu ceramiki tej białej części to zastanawiam się czy pierścień dokręcający nie obsadzić na kleju bo dostałem taki do 300 bar i uszczelnia do 0,5 mm wiem wiem odkręcanie ale on jest średni więc wyrazie czego zrobi się klucz z odpowiednią przedłużką.
A może Masz parametry tego magicznego klucza czyli średnica pinów i rozstaw pinów jakby co to by się zrobiło.
Ten klucz pewnie jest do pozycjonowania półksiężyca przy czujniku ciśnienia. Ja do przykręcenia posłużyłem się patyczkiem do podpory storczyka ;laughing:
Pozdrawiam
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2977
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Na drugiej fotce widać spód części ceramicznej i w jej otworze czarną uszczelkę z bardzo twardego materiału. Ta uszczelka wystaje z części ceramicznej i wystająca jej część wchodzi do zagłębienia w dnie obudowy. Po dokręceniu pierścieniem od góry części ceramicznej następuje uszczelnienie czujnika.
@dmmielec i Buczu_7er - macie ochotę, zadzwoncie: 606-432-912
Awatar użytkownika
Buczu_7er
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 162
Rejestracja: 12 grudnia 2020, 20:13
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Buczu_7er »

Pytanie ogólne. Jak z żywotnością tych czujników ciśnienia? Słyszał ktoś o tym by czujnik padł i nie dało się naprawić? Mam też deys i trochę cykam czy aby nie kupić drugiego na zapas części :D
Póki co stary dobry steyr lg100 + Big Nikko.
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2977
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Ja nie słyszałem, aby czujnik ciśnienia "padł", tzn. zepsuł się "na amen". Mój się rozszczelnił. Wystarczyło wymienić uszczelkę wewnątrz czujnika. Inny użytkownik forum napisał kiedyś, że wystarczyło mocniej dokręcić specjalnym pierścieniem wewnętrzny element czujnika do dna mosiężnej jego obudowy i przez to bardziej docisnąć uszczelkę znajdującą się pomiędzy tym elementem a dnem obudowy czujnika. Widocznie, w trakcie intensywnej eksploatacji, ta nakrętka może się poluźnić.
Kupowanie nowego czujnika "na zapas" uważam za zbędne.
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Nie miałem czasu ale dziś trochę popracowałem.
Uszczelnienie czujnika ciśnienia uzyskałem poprzez podłożenia oringa 15X1,5 pod pierścień dokręcający Udało się po naładowaniu kartusza do 180 atm nie puszcza sprawdzałem w wannie.
W trakcie składania okazało się że ktoś zamontował śruby 3 mm tam gdzie powinny być 4 mm.
I następny problem nie działa ekran ale to już problem na jutro.
Pozdrawiam
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2977
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

O których śrubach 3 mm zamiast 4 mm piszesz?
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 441
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Smalcmen »

W Day'u jest system imperialny więc ani 3 ani 4mm.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2977
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

W moim Mk4 wkręty mocujące system do rury kartusza:
1) dwa wkręty od strony strzelca gniazda pod klucz imbusowy są metryczne;
2) dwa wkręty od strony lufy gniazda pod klucz imbusowy są calowe;
3) wkręt pod wkładką śrutu ma łeb zwykły na klucz płaski.
Mój karabinek był sprowadzony z Anglii i nie miał żadnych plomb. Na rynek Polski miał plomby w gniazdach obu wkrętów i trójkątne gniazda w tych wkrętach od strony strzelca, aby "zdolni" Polacy nie grzebali, a przynajmniej mieli utrudnione grzebanie. Przypuszczam, że ten Daystate jest po jakimś grzebaniu. Jakie gwinty mają wkręty, o których mowa w pkt.1 i 2, nie badałem. Zakładam, że skoro dwa wkręty mają gniazda pod klucz imbusowy metryczny, to gwint tych wkrętów jest też metryczny. Ale może się mylę. Jaki gwint ma wkręt pod wkładką jednostrzałową z łbem pod klucz płaski - nie wiem.

PS
Czy wkręty 3 mm/4 mm, o których mowa wyżej, to są te wkręty, o których ja piszę w tym poście?
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 441
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Smalcmen »

Josef pisze: 30 listopada 2023, 20:31 W moim Mk4 wkręty mocujące system do rury kartusza:
2) dwa wkręty od strony lufy gniazda pod klucz imbusowy są calowe;
Te wkręty nie mocują systemu do rury.
Josef pisze: 30 listopada 2023, 20:31 3) wkręt pod wkładką śrutu ma łeb zwykły na klucz płaski.
Możesz to rozwinąć? U mnie są dwie śruby ze stożkowym łbem na płaski wkrętak.
Josef pisze: 30 listopada 2023, 20:31 Przypuszczam, że ten Daystate jest po jakimś grzebaniu.
Czytałeś ten wątek od początku? Na pierwszej stronie masz pokazane kto i w jaki sposób się nad nim znęcał.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2977
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Fotki wkrętów od strony lufy:
Obrazek
Obrazek
Według Ciebie te wkręty do czego mocują system?
Faktycznie, pod wkładką jednostrzałową są dwa wkręty z łbem stożkowym na klucz płaski.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”