Pioter555 pisze: ↑28 stycznia 2024, 12:50
senio ja mam model 630 i ta sprężyna spustu inaczej wygląda według zdjęci z internetu niż to co podesłałeś że sklepu.. Przeglądając internet znajduje tylko na aukcji w sloweni bądź Czech . Osady można znalesc na alledeogo aktualnie są jakieś do kupienia.
I z tego co wiem co kolega mi mówił, ta wiatrówka może strzeliła 2 paczki srutu tylko
Chyba mam takie sprężynki o które Ci chodzi. jak bardzo chcesz to poszukam. Jak będziesz szukał osady to kup od 631 albo 634 - dla mnie bardziej ergonomiczne. Mam system S630, a osada od S631, przerobiłem w niej chwyt, wyczyściłem, i dałem olej duński - efekt na foto we wcześniejszym poście. A jeszcze stopkę zmieniłem i wewnątrz coś tam usprawniłem Moja Slavka ma u mnie dożywocie, a jak padnie na amem to na ścianie powieszę.
Ps. Osadę też gdzieś mam, ale od S630 i lekko przerobioną.
Ok. Poszukam i dam znać. Element nr 33 gdzieś mam na 99%, ale ten 41 nie mam, bo kiedyś sam szukałem - można go zastąpić wężykiem przykręconym do osady.
To jest zwykły kawałek blaszki , mający za zadanie trzymać ramię napinacza.
Można to zrobić z boramidu , cienkiej blaszki czy czegokolwiek co będzie odporne na lekki docisk i tarcie .
Osobiście zaczął bym od stalowej taśmy np. do spinania krawężników, lub np stalowej taśmy do montażu tabliczek na słupach energetycznych i to chyba bym polecił najbardziej z uwagi na plastyczność, nierdzewność i trwałość.
Wystarczy popytać wśród znajomych elektryków na pewno gdzieś na podnośniku znajdzie się te 5cm odpadu bo więcej nie trzeba .
M.
Kilka dni temu był dostępny nowy- w znaczeniu nieużywany element 28 na jednym z portali (lub wiecej niż jeden ) - nie dalo się jednoznacznie wywnioskować tylko za drakońskie 200 zł...
Że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł niskoseryjnej produkcji tego elementu. Jest to jedyny element mogący unieruchomić tą konstrukcje bo resztę zużywających częsci da się dorobić /zastąpić. W rozsądnej forsie sprzedawałby sie (28) jak ciepłe bułeczki teraz ( na zapas jak ktoś ma slavie ); tym bardziej że pasuje do 630/631/634 wiec tych wiatrówek w Pl mamy zatrzęsienie
X lat temu kiedy Slavia była w sklepach nie było tygodnia żeby w nich nie grzebać. A teraz jak się trafi raz na pół roku to wielkie święto jest. Wiec nie będzie schodził jak ciepłe bułki. Tylko niedobitki zostały. Ten element 28 wbrew pozorom nie jest prosty do wykonania i nie może być z byle czego zrobiony. Wiec dochodzi proces utwardzania. Słabo to wygląda w małoseryjnej produkcji, więc dlatego nie ma chętnych. A zrobić takie guano z plasteliny jak w Perunach było to lepiej nic nie robić. Rwały się na potęgę od a do z więc szybciej zniknęły jak się pojawiły.
To gdzie się podziały one wszystkie? No nie dowierzam że na złom poszły- nawet jeśli jakaś część się i tam znalazła to zakładam że i tak ktoś je odkupił i na przetop nie poszły. Stąd założenia że jest ich jeszcze dużo; nie tylko u osób siedzących w temacie.
Ja np mam wszystkie 630/631/643 i taki element 28 na zapas chętnie bym zakupił
Fiat przerdzewiał a dodatkowo jak by zliczyć samo obowiązkowe OC za wszystkie lata to bardziej opłacało się kupić golfa II bo i miejsca wiecej i prestiż
Slavia jak nie znalazła się pod ziemią ani deszcz na nią nie padał to da się strzelać dalej (O ile 28 nie pękł )
Wszystko co przestaje być produkowane zanika. Zostają niedobitki u pasjonatów i kolekcjonerów. Nowe zastępuje stare i karuzela kręci się dalej. Tyle że czasy są podłe (czytaj chińskie / byle jakie) i Slavi nic nie zastąpiło. W tym miejscu jest obecnie duża luka i raczej nie ma perspektywy aby to się zmieniło.
Chińczycy w końcu coś wypuszczą, to jest kwestia czasu .
Będzie kosztować mniej niż 1k i będzie to w punkt .
Podobnie było z Crosmanem 2240 , był niemodyfikowany klepany z coraz gorszej plasteliny( częściowo zapewne w Chinach)
Pojawił się Artemis/ Kandar i jest do dziś.
Przy okazji zdobyli doświadczenie i zrobiła się z tego cała rodzina od PCA przez Co2 do PCP . Podobnie będzie ze sprężynami choć tu potrzeba czasu bo jednak dobra sprężyna i nowe trendy nie idą w parze .
Tu jest prosta zasada . Dobra lufa , dobra stal , prosta sprawdzona konstrukcja . Tylko tyle i aż tyle.
Mimo wszystko dopinguję Chińczykom widząc co robią inne firmy .
M.
ninalken pisze: ↑29 stycznia 2024, 18:55
Ok. Poszukam i dam znać. Element nr 33 gdzieś mam na 99%, ale ten 41 nie mam, bo kiedyś sam szukałem - można go zastąpić wężykiem przykręconym do osady.
Niestety, ale nie znalazłem... gdzieś mam - pewnie się znajdzie.Na pocieszenie dodam, że moja Slavka funkcjonuje bez niej i jest ok.
pneumatyczny pisze: ↑01 lutego 2024, 11:30
To gdzie się podziały one wszystkie? No nie dowierzam że na złom poszły- nawet jeśli jakaś część się i tam znalazła to zakładam że i tak ktoś je odkupił i na przetop nie poszły. Stąd założenia że jest ich jeszcze dużo; nie tylko u osób siedzących w temacie.
Ja np mam wszystkie 630/631/643 i taki element 28 na zapas chętnie bym zakupił
jedna jest u mnie- głęboko zakopana w meblach.. 630'ka ze zmodernizowaną nie przetestowaną lufą..