Steyr LP5 rozebranie i naprawa

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

RobFra
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2231
Rejestracja: 02 lipca 2007, 14:28
Tematy: 20
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Steyr LP5 rozebranie i naprawa

Post autor: RobFra »

Trafił do mnie Steyr LP5. Kolega kupił z drugiej ręki i się okazało, że magazynek się nie indeksuje samoczynnie (sam się nie przeładowywuje) po strzale. A wiadomo, że można nim wystrzelić cały magazynek tak szybko jak się naciska na spust.
Napinanie strasznie mocne. Palce bolały po kilku napięciach.
Dodatkowo prędkość była strasznie niska <100m/s. A po kilkunastu strzałach pssss i znika powietrze z kartusza. Czyli ogólnie było coś nie tak i to więcej niż za mocno podkręcona sprężyna zbijaka.

Wykręcony regulator wskazał na stanowisku testowym 140bar za regulatorem. :!:
Zwykle regulatory siadają w dół z ciśnieniem.
Po rozebraniu okazało się, że w środku regulatora jest maź. Jakby ktoś użył smaru silikonowego (nawet dużo) do nasmarowania. Wszystko się zakleiło i tłoczek się nie ruszał więc takie ciśnienie.
Mycie, nowe sprężyny i oringi, odpowiedni smar, regulacja i ciśnienie jest OK - trzyma jak drut.

Ale po tym zabiegu dalej nie przeładowywał. Podobno LP5 / LP50 pracuje w wąskim przedziale więc szukam ciśnienia. Ustawiałem co kilka bar od 45bar (bo mogła być przeróbka z CO2) do 100bar i dalej nic. Czyli to nie wina tylko złego ciśnienia.

To trzeba rozebrać dalej. No to rozebrałem. Gdyby ktoś kiedyś nie wiedział jak złożyć to zdjęcia poniżej. Bo to trochę jest tych puzzli.
UWAGA! na malutką sprężynkę blokady suwaka napinacza, aby nie uciekła.

Obrazek Obrazek

Po drodze przejrzałem wszystko dokładnie od lufy do zbijaka. Nic nie zapchane. Nawet fabryczne przedmuchy przy wejściu do lufy. Winny okazał się tłoczek napinania zbijaka napędzany ciśnieniem strzałowym. Po prostu się nie cofał i nie napinał zbijaka przy okazji nie przesuwał magazynka. Przy takim ciśnieniu jak było i b. mocno napiętej sprężynie zbijaka pewnie dostał za mocno w kość. Po prostu zatarty. Lekka poprawa i działa. Potem jeszcze smarowanie, zgranie całości, śrubki na loctite i szkoda, że go będę musiał odesłać.
Miałem już wszystkie wiatrówki
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
Awatar użytkownika
Artkor
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1612
Rejestracja: 27 lutego 2007, 10:47
Tematy: 25
Lokalizacja: Ostrowite
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Artkor »

U mnie było identycznie, z tym że słałem do serwisu. Przy okazji usłyszałem opinię od serwisanta że wykonanie współczesnych LP50 nie ma polotu do starego LP5.
.177 .22LR .32S&W .38Spec .357Mag 12/76 .45ACP 9x19 7.62x39 .223REM
GrzegorzWo
Reactions:
Posty: 7
Rejestracja: 10 września 2013, 11:13
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Steyr LP5 rozebranie i naprawa

Post autor: GrzegorzWo »

W temacie LP5 - czy może ktoś poradzić, co jest przyczyną wycierania się magazynków, jak na załączonych zdjęciach?
Magazynki_LP5.jpeg
Otrzymałem wiekowego LP5, z identycznymi problemami jak opisał RobFa (ciężko napina się zbijak, nie przeładowuje automatycznie, po około 40 strzałach schodzi powietrze), więc czekają mnie takie same prace jak opisane powyżej. Natomiast u mnie dochodzą jeszcze wytarte "zęby" w magazynkach przy pierwszym gnieździe na śrut.

Czy coś jeszcze muszę zrobić, poprawić, wymienić, żeby to naprawić? A może jest to "feler" LP5 i te magazynki z czasem się wycierają i trzeba je traktować jak zwykły element eksploatacyjny, który co ileś tysięcy strzałów trzeba wymieniać na nowy?

Przy okazji
RobFa pisze:Gdyby ktoś kiedyś nie wiedział jak złożyć to zdjęcia poniżej.
RobFa, Twój post jest dość stary i zdjęcia zostały usunięte z imageshack - czy masz może gdzieś jeszcze te zdjęcia i dałbyś radę wrzucić je ponownie. Może tym razem jako załączniki, a nie przez zewnętrzny serwis, który znów za rok je usunie?
Bardzo ułatwiłoby to mi naprawę mojego egzemplarza.

Pozdrawiam,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”