Tuning spustu w AA TX200

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Darek.K
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 295
Rejestracja: 04 lutego 2005, 20:24
Tematy: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Darek.K »

Postrzelam jeszcze trochę, a jak się nie ułoży po dwóch-trzech paczkach
to bez polerki się nie obędzie.
Taki jak teraz, jest nie do przyjęcie jak dla mnie.
Pzdr. Darek.K
darecky12
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 237
Rejestracja: 14 lutego 2005, 18:25
Tematy: 0
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: darecky12 »

Mam problem w swoim prosporcie z prawidlowym zlozeniem modulu spustu. Przy naprawie opadajacej dzwigni naciagu wypadl mi luzny bolec z modulu spustu a dokladnie trzymajacy czesc nr 5 na poprzedniej stronie rysunku. Probowalem to zlozyc do kupy poprzez wsuniecie bolca ale final jest taki ze jakis klopot jest z bezpiecznikiem przetykowym poniewaz wszystko normalnie sie napina ale przy przelaczania bezpiecznika dochodzi do strzalu i zwolnienia sprezyny. Nie wiem w jaki sposob i w jakiej kolejnosci nalezy skladac modul spustu. Z kolei wydaje mi sie ze teraz moge go dokladnie przesmarowac. Prosze wiec o info albo linka gdzie jest to dokladnie napisane. Nie chce czegos sknocic a nigdy tego do tej pory nie robilem :).
pozdr

darecky
Prosporcik szaleje, FWB 300s!!!!! się już nie kurzy :))))
Awatar użytkownika
Krzysztof S
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 348
Rejestracja: 26 sierpnia 2006, 14:43
Tematy: 15
Lokalizacja: Chorzów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Krzysztof S »

Cześć!
Jeżeli włożyłeś bolec na miejsce i żadne części Ci nie zostały w ręce :) to moduł powinien być złożony dobrze. Tego się raczej nie da poskładać źle.
Prawdopodobnie doszło do przeregulowania np. twardości spustu.
Miałem ostatnio podobny problem po wyjęciu języka spustu. Po jego ponownym założeniu karabin zaczął strzelać sam. Pomogło wkręcenie śruby regulującej twardość. Prawdopodobnie przed rozebraniem sprężynka utrzymująca zapadkę wisiała na gwincie i po zwolnieniu nacisku opadła "ciut" niżej.
Zrób tak: wykręć śrubki 1 i 2 np. o dwa obroty, a 4 wkręć o 1 obrót lub więcej.
Potem sprawdź czy dalej strzela po zwolnieniu bezpiecznika. Jeśli tak to 4 jeszcze o jeden obrót. Jak już przestanie strzelać sam to pozostanie Ci wyregulowanie spustu :)
Uwaga: śrubka nr 4 jest klejona, trzeba ją podgrzać np. suszarką do włosów.
AA ProSport
Awatar użytkownika
Baks
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 106
Rejestracja: 03 stycznia 2009, 19:09
Tematy: 0
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Baks »

Witam i mam dość banalne pytanko - śrubki 1;2 jak dokręcać ? Mają one wgłębienie (patrząc od strony osłony spustu) i nie wiem czy są na mini imbusa czy kombinować np.ciasno dopasowanym śrubokrętem ? :-/
Świat widziany przez celownik lunety wydaje się dużo prostszy niż w realu...
Awatar użytkownika
cruze
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 28 października 2007, 12:58
Tematy: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: cruze »

Jeśli masz na myśli te od regulacji spustu - to sa one na mini imbusa - srubokrętem bym nie kombinował.

Osobiście jak wykrecałem śrubkę nr 1 - to traciłem wyczuwalność stonia drugiego i następował strzał - więc tu radze nie kombinować.

Śrubka nr 2 to długść stopnia drugiego - można delikatnie poprobować z jej ustawieniem tak aby owy stopień nie był zbytnio długi a spust "niesflaczały"

Ja osobiście jeszcze zmiękczyłem delikatnie spust śrubka nr 3 ale tylko minimalnie - wykręcając ja oczywiście

Jesli sie gdzies pomyliłem ( bo dawno ze swym spustem się bawiłem) to proszę o korektę

pozdrawiam
HW 50s ---> Hw 97k ---> Tx200 HC ---> AA ProSport ---> rozbrojony
Awatar użytkownika
Baks
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 106
Rejestracja: 03 stycznia 2009, 19:09
Tematy: 0
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Baks »

Dzięki,dopasowałem imbusa i tak dziarsko wziąłem się do roboty że oczywiscie przeregulowałem spust i tak jak u kolegów powyżej karabinek strzela po zwolnieniu bezpiecznika - no ale z tym mam nadzieję uporam się jutro(trochę już za pózno na kontrolne strzały w 10 pietrowym bloku :-D )
Świat widziany przez celownik lunety wydaje się dużo prostszy niż w realu...
Awatar użytkownika
cruze
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 28 października 2007, 12:58
Tematy: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: cruze »

Jeśli nie bawiłeś się śrubką nr 3 - to jej nie ruszaj ... wkręć śrubki nr 1 i 2 - samostrzał powinien zniknąć

pozdrawiam :D

PS: Jak Legend sie sprawuje :)
HW 50s ---> Hw 97k ---> Tx200 HC ---> AA ProSport ---> rozbrojony
Awatar użytkownika
Baks
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 106
Rejestracja: 03 stycznia 2009, 19:09
Tematy: 0
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Baks »

Legend sprawuje się bardzo dobrze,nie mam żadnych zastrzeżeń spust też opanowałem - ustawiłem go zdecydowanie lżej niż był,skróciłem jego drogę,pozostawiając dobrze wyczuwalny drugi stopień - teraz pozostaje się tylko przyzwyczaić....
Może za jakiś czas zabiorę się się za jego podszlifowanie ale na razie nie chcę ryzykować - w niedzielę wybieram się na zawody w Piekarach i dobrze było by mieć sprawny karabinek. :-D Pozdrawiam i dzięki za wskazówki.
Świat widziany przez celownik lunety wydaje się dużo prostszy niż w realu...
rs
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 105
Rejestracja: 14 marca 2005, 13:45
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: rs »

Może będę w mniejszości, lecz mi bardzo odpowiada fabryczne ustawienie spustu w TX'sie. Jest na tyle lekkie, że jego ściąganie nie powoduje zejścia lufy z celu, na tyle zaś wyczuwalne, że mnie nie stresuje. Spust ustawiony zbyt lekko, poza niepotrzebnym ryzykiem samostrzału nie pozwala w pełni skoncentrować się na celu, bowiem zmusza strzelca do ciągłego baczenia by przypadkiem go nie wyzwolić. Jeśli na spuście nie możemy SWOBODNIE oprzeć opuszka palca bez ryzyka strzału przedwczesnego to znaczy, że jest ŹLE ustawiony.
Obecnie w TX'sie i CZ200 spusty mam ustawione podobnie (w CZ nieco lżej), średnio długi lecz wyczuwalny stopień pierwszy i dość wyraźny, lecz krótki stopień drugi. Praktycznie po przełamaniu drugiego oporu pada strzał, spust się "nie ciągnie".
Zastrzec jednakże wypada, że inne egzemplarze opuszczające fabrykę mogą mieć inaczej ustawione spusty, nie wiem jaka jest powtarzalność.
SGS
Awatar użytkownika
Pietras Marian
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 14 listopada 2011, 09:06
Tematy: 0
Lokalizacja: Andrychów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Pietras Marian »

Witam
Rozebrałem ,wypolerowałem, przesmarowałem i wyregulowałem.Poprawa zdecydowana
chodzi miodnie bez jkichkolwiek luzów i chropowatości.To jest to.
Pozdrawiam Marian.
razem raźniej
Awatar użytkownika
Jasiek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 207
Rejestracja: 19 lutego 2012, 12:50
Tematy: 0
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Tuning spustu w AA TX200

Post autor: Jasiek »

Kamikaze pisze:Po wszystkim wpadł mi pomysł, że można jeszcze poprawić powierzchnię współpracujące elementów 5 i 6 ale efekt jest zadowalający i zaniechałem ponownej rozbiórki.
Czekam na uwagi i życzę samych dziesiątek.
Ja uważam, że warto wypolerować miejsce styku elementów 5 i 6. Zauważyłem, że w TX-ach jest czasem problem w momencie, kiedy chce się odpuścić strzał po pokonaniu pierwszej drogi na spuście. Język spustowy nie wraca sprężyście jak należy tylko lata luźno. Przyczyną jest to, że sprężynka na śrubce 4 powinna unieść z powrotem element 5 ale ze względu na duży opór na styku elementów 5 i 6 nie podnosi go. Zlikwidowanie tego oporu da płynny i sprężysty powrót języka spustowego do położenia początkowego.

Myślę też, że można nieznaczne osłabić sprężynkę na elemencie 6 ale tego nie próbowałem bo ze schematu wynika, że może to niepotrzebnie wydłużyć cykl strzału.
COLT Łódź
Awatar użytkownika
4,51
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 289
Rejestracja: 12 lutego 2011, 19:00
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: 4,51 »

Panowie.
Ja spolerowałem wszystkie elementy we wszystkich płaszczyznach :-D
Mimo,że nie wpływa to na prace mechanizmów również płaszczyzny boczne. Wiem...zapytacie po co?
Może dlatego, że polerowane elementy łatwiej bronią się prze utlenianiem...a może z nudów w pracy? :P Tak czy inaczej poprawa w moim odczuciu jest ogromna. Mimo to, że na elementach wzajemnie pracujących nie było chropowatości i zadziorów czy też niedoróbek odlewniczych. Polerka ściąga ok 2-5 setek mm i nie miało to wpływu na luzy i inne takie tam. Zresztą takowych wcześniej nie było ale po tym zabiegu nic takiego się nie pojawiło.
pzdr
LG400+SS FWB602+BL5
Awatar użytkownika
Pietras Marian
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 14 listopada 2011, 09:06
Tematy: 0
Lokalizacja: Andrychów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Tuning spustu

Post autor: Pietras Marian »

Dzięki Kolego Kamikadze zrobiłem dokładnie tak jak Ty i jeszcze 5 i 6 korzystałem z twojego opisu . Wyszło super to nie ten sam spust.

Pozdrawiam Marian.
razem raźniej
Awatar użytkownika
mc2
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 240
Rejestracja: 03 grudnia 2010, 09:31
Tematy: 0
Lokalizacja: Scyzorownia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mc2 »

Arsenał 4 z 2006 :) ;laughing:
realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Tuning spustu w AA TX200

Post autor: realone »

Hej. Potrzebuje zakupić sprężynki do txa od śrubek regulacji długości stopnia czyli nr 1 i 2 . Ma ktoś jakiś namiar ( wymiar ) gdzie je zakupić . Wiem że gdzieś było o tym na forum . Dzięki pozdro
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”