comando.pl

Ogólne sprawy organizacyjne strzelców pneumatycznych

Moderatorzy: mrpgxx, Moderatorzy wiatrówkowi

darbieg
Reactions:
Posty: 14
Rejestracja: 15 maja 2013, 16:01
Tematy: 0
Lokalizacja: 36 km od B-stoku
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

comando.pl

Post autor: darbieg »

Dla przestrogi opiszę swój problem z sklepem comando.pl.
W dniu 26.06.2013 zamówiłem oryginalny tłumik Hatsana do AT44. W dniu 02.07.2013 dostałem informację od sprzedającego:
"Wysłaliśmy Panu nowy model tłumika jaki pojawi się w naszej ofercie w cenie 159 pln, tłumik jest o 30% lżejszy i cichszy.

Przesyłkę po godz. 20.00 można śledzić na stronie

http://kurier.k-ex.pl/

Dziękujemy za zakupy i zapraszamy ponownie


Pozdrawiamy / comando.pl"
Tłumik po kilku strzałach został w tym samym dniu odesłany. Strzały z tłumikiem lądowały około 50 cm od tarczy. Poprosiłem o zwrot pieniędzy. Po 14 dniach, który jest terminem na zwrot pieniędzy (regulamin sklepu) zapytałem o kasę. Dostałem odpowiedź o sprowadzaniu oryginalnego tłumika. Co jakiś czas wysyłałem zapytanie i na moje 3 -4 zapytania dostawałem odpowiedź, że już lada dzień.
Ostania odpowiedź z 06.08.2013:
"witam

tłumik powinien być lada dzień , proszę o chwilę cierpliwości

Pozdrawiam Serdecznie

Piotr Sądaj
specjalista ds. sprzedaży

tel. +48 795 695 108
e-mail: sklep@comando.pl
www.comando.pl"

Od 6 sierpnia zero kontaktu. Kilkakrotnie wystawiałem opinie o towarze na stronie sklepu, które oczywiście nie zostały opublikowane.
W maju chciałem kupić kilka rzeczy na raty w comando.pl,. Przy weryfikacji telefonicznej przez pracownika banku usłyszałem sugestię "o zmianie sklepu bo z tym różnie bywa".
Długo się wahałem z opisaniem mojego problemu, ale myślę że od początku lipca można było sprawę załatwić.
Awatar użytkownika
ziutek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1241
Rejestracja: 14 czerwca 2006, 14:45
Tematy: 0
Lokalizacja: Busko Zdrój
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: ziutek »

Ja mam odmienne doświadczenia z w/w sklepem. Ostatnią wiatrówkę kupiłem u nich, szybko, sprawnie i taniej niż u konkurencji. Jedno ale: cały zakup i szczegóły dotyczące ceny, upustu sprowadzenia nietypowego egzemplarza dogadywałem telefonicznie wcześniej, żeby nie było niespodzianek. Każdemu może się zdarzyć jakaś wpadka, poza tym teraz jest jeszcze sezon urlopowy. Mam nadzieję, że sprawa się rozwiąże, tym bardziej, że mój znajomy też tam kilkakrotnie robił zakupy i problemów nie miał i raczej nie ma przesłanek, że sklep jest lewy.
Awatar użytkownika
mildot
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1398
Rejestracja: 01 września 2011, 12:35
Tematy: 44
Lokalizacja: Bemowo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mildot »

Słowo klucz w tym wypadku to prawdopodobnie "sezon urlopowy". Jeśli stara wersja tłumika wyszła z produkcji i teraz robią tylko nową to całkiem spora ilość ludzi musi zareagować na prośbę sklepu o dostarczenie starej wersji...

Wyobraź sobie tą drogę: Ty do sklepu => hurtownik/dystrybutor w PL => ....???... => sprzedaż producenta => serwis producenta =>produkcja => logistyka żeby to wysłać => i cały łańcuszek z powrotem do Ciebie....

Na każdy przystanek policz średnio 2-3dni i uwzględnij ze dwie osoby które akurat się urlopują i nie robią z tematem nic przez 1 tydzień....

Do tego dodaj, że całość odbywa się jako niestandardowa procedura która idzie poza normalnym systemem gdzie wszystko działa niemal z automatu...

I przestaniesz się dziwić odległemu terminowi... Ja natomiast dziwię się zupełnie, że sklep zamiast oddać Ci kasę próbuje sprowadzić dla Ciebie starą wersję tłumika. Nikomu się to zupełnie nie opłaca i jedynym wytłumaczeniem może być to, że chcieli żebyś był zadowolony. Tyle, że pewnie nie przewidzieli do końca konsekwencji. Taniej by im wyszło dać Ci nowiutki tłumik Weihraucha w tej samej cenie. ;)

Teraz wakacje się kończą i pewnie wszystko szybko się wyjaśni.
Strzelam... bo lubię. ;)
Awatar użytkownika
Mietek5
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 882
Rejestracja: 16 października 2009, 13:59
Tematy: 0
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Mietek5 »

Z odpowiedzi na listy interwencyjne wyciągam taki wniosek.

"Mi się powiodło, a Ty masz po prostu pecha.
Ale to zaniedbanie sprzedawcy na pewno można czymś wyjaśnić i usprawiedliwić, bo przecież musiał chcieć dobrze.
I na pewno się kiedyś dobrze skończy."

Skoro sprzedawcy zawsze chcą dobrze, tylko im nie zawsze wychodzi, to chociaż my się wspierajmy. No nie...
)><))))*> dobry paprykarz jest szczeciński )><))))*> a dobry pistolet jest austriacki :-)
Awatar użytkownika
mildot
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1398
Rejestracja: 01 września 2011, 12:35
Tematy: 44
Lokalizacja: Bemowo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mildot »

Mietku, trochę racji masz, ale też wiem jak to wygląda z drugiej strony. Często ludzie chcą zrobić dobrze, ale z braku świadomości, wiedzy, doświadczenia wychodzi jak zwykle. Wcale nie ze złych intencji.

W tym wypadku sprawa ma taki przebieg, ze wszyscy mają na tym w plecy. Ale klepanie darbiega po ramieniu i mówienie mu miłych słów wiele nie zmieni. Natomiast mając świadomość całego procesu może będzie mógł skuteczniej rozmawiać ze sklepem.

Sklepu commando.pl nie znam i nie wiem kto tam siedzi. Może być różnie. Nie mówię, że nie. Z doświadczenia wiem, że wielu miejscach szczera rozmowa dała zdumiewające rezultaty. Są i takie (np. serwis militaria) gdzie cokolwiek by nie robić pozostaje jedynie czekać i płakać bo nikt nic nie wie, nie może, nie rozumie i ma w d...
Strzelam... bo lubię. ;)
Awatar użytkownika
venioo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 183
Rejestracja: 28 maja 2013, 20:08
Tematy: 0
Lokalizacja: Międzychód
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: venioo »

Ja w tym sklepie kupowałem mojego Crosmana i jestem bardzo zadowolony.
Szczegóły zamówienia dogadane od ręki na GG (bo w ostatniej chwili coś dokupiłem i chciałem żeby dorzucili do paczki). Praktycznie kontakt natychmiastowy.
7 dni w sezonie urlopowym to moim zdaniem jeszcze nie powód, by przestrzegać przed sklepem, tym bardziej, że chyba faktycznie na urlopie ktoś u nich jest, bo mi się ich kontakt GG nie świeci.
Hatsan 90 STG SAS+PP 3-10x50
darbieg
Reactions:
Posty: 14
Rejestracja: 15 maja 2013, 16:01
Tematy: 0
Lokalizacja: 36 km od B-stoku
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: darbieg »

Wyznacznik naszych czasów. Czterech się wypowiedziało, trzech tłumaczyło oszusta. Prawdę Mietek5 prawi. Piszecie że "szczera rozmowa dała zdumiewające rezultaty". Sugerujecie że nie posiadają umiejętności czytania. Sprawa toczy się od początku lipca, to ile oni mają urlopu? Przebywanie na owym urlopie nie przeszkadza w logowaniu na Allegro. Dziś ponownie przesłałem dane do przelewu i ponownie brak odzewu.
Mam nadzieję że żaden z was nie będzie w podobnej sytuacji.
Awatar użytkownika
venioo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 183
Rejestracja: 28 maja 2013, 20:08
Tematy: 0
Lokalizacja: Międzychód
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: venioo »

Tu nie chodzi o "tłumaczenie oszusta", tylko opisanie własnych pozytywnych doświadczeń. Szkoda, że nie wszyscy mają takie jak moje, i współczuję zaistniałej sytuacji, ale nazywanie kogoś "oszustem" przez pryzmat jednego przypadku dla mnie jest nie na miejscu. Ot i tyle.
Hatsan 90 STG SAS+PP 3-10x50
Awatar użytkownika
mildot
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1398
Rejestracja: 01 września 2011, 12:35
Tematy: 44
Lokalizacja: Bemowo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mildot »

darbieg, teraz kierujesz się emocjami co zrozumiałe. Ja też byłem już kilka razy w podobnej sytuacji stąd z praktyki wiem jak to jest i stąd to co napisałem.

I tak jak napisałem raz rozmowa daje rezultaty a innym razem nie.
Dlatego nigdy nie kupie nic od firmy Vedia. Ale kilka innych spraw w Saturnie, Philipsie, Ikea, Bushnell załatwiłem.

Z Bushnellem czekałem prawie 2 miesiące, ale wymienili mi wadliwą lupkę kupioną z "szarego" importu z USA mimo, że gwarancji w PL na nią nie było. Na nową.

Tutaj też napisałem, że nie rozumiem dlaczego na siłę chcą Ci dać inny tłumik zamiast oddać kasę. Pytałeś ich o to? Bo sensu to nie ma... Fakt jest faktem: miałeś prawo do zwrotu pieniędzy i decydować za Ciebie nie powinni...
Strzelam... bo lubię. ;)
darbieg
Reactions:
Posty: 14
Rejestracja: 15 maja 2013, 16:01
Tematy: 0
Lokalizacja: 36 km od B-stoku
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: darbieg »

Emocje były wtedy jak nie było jak postrzelać z braku tłumika. Tłumik kupiłem w Konceptusie (polecam) i emocje opadły. Wiele razy pisałem do comando.pl (email i gg) i miałem nadzieję na normalne załatwienie sprawy.
Gotrek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 89
Rejestracja: 15 marca 2005, 09:24
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Gotrek »

Ja czegoś tu nie rozumiem, kolega Darbieg pisze że prosił o zwrot pieniędzy, sklep oferuje inny towar ... którego nie ma ... i trzy osoby tłumaczą to dobrą wolą sklepu. Hmm ... ciekawe.
Awatar użytkownika
Praktiko
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 79
Rejestracja: 30 lipca 2013, 11:31
Tematy: 0
Lokalizacja: k/Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Praktiko »

Coraz częściej sklepy oferują towar w atrakcyjnej cenie którego nie posiadają na stanie. Później dzwonią do gościa i przepraszają , tłumaczą mu , że przeoczenie itp. na koniec oferują jakiś badziew w podobnej cenie dostępny od ręki . Jest to zwykłe naciąganie , ale oszustwa jako takiego nie ma . Trzeba być czujnym.
Pozdrawiam
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu
darbieg
Reactions:
Posty: 14
Rejestracja: 15 maja 2013, 16:01
Tematy: 0
Lokalizacja: 36 km od B-stoku
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: darbieg »

Po kilkudziesięciu dniach kasa trafiła w końcu na moje konto. Kosztowało mnie to kilkanaście wiadomości email i gg. Nie liczę utraconego zaufania do sklepu.
Marcin76
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 300
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 20:54
Tematy: 0
Lokalizacja: Wejherowo k. Gdańska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: comando.pl

Post autor: Marcin76 »

darbieg pisze:Dla przestrogi opiszę swój problem z sklepem comando.pl.
W dniu 26.06.2013 zamówiłem oryginalny tłumik Hatsana do AT44. W dniu 02.07.2013 dostałem informację od sprzedającego:
[...]
po kilku strzałach został w tym samym dniu odesłany. Strzały z tłumikiem lądowały około 50 cm od tarczy.


Mam Hatsana AT i też miałem oryginalny tłumik. Nie dość że był siewnik to śruty lądowały W tłumiku i ostatecznie go zniszczyły. Po założeniu oryginalnego tłumika Weihrauch było podobnie, nieco tylko lepiej.

Zanim pójdziesz na wojnę ze sprzedawcą sprawdź dwie rzeczy: obejrzyj sobie DOKŁADNIE koronę lufy. U mnie jest do poprawki. Sprawdź sobie centryczność przewodu lufy. U mnie jest acentryczny - sprawdziłem suwmiarką. I efekt jest taki że jakiego tłumika bym nie posadził siewnik będzie.
A wiem że lufa do tego potrafi być krzywa, ale już nie miałem sił by to sprawdzać.

Zbieram kasę i lufa idzie do poprawki. I tu doszukiwałbym się przyczyn siania u Ciebie.
Hatsan 20, Gamo P-25, Crosman 3576, Hatsan at44, AR 2078
Hawken Woodsman .45 i dwa Iżyki
darbieg
Reactions:
Posty: 14
Rejestracja: 15 maja 2013, 16:01
Tematy: 0
Lokalizacja: 36 km od B-stoku
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: darbieg »

Mam trzy tłumiki. Oryginalny Hatsana, z Konceptusa i aluminiowy z Allegro. Na żadnym nie mam siewnika. Lufa jest w porządku, a sprzedawca nie.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne sprawy organizacyjne - Wiatrówki”