Daystate Grand Prix reaktywacja
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Daystate Grand Prix reaktywacja
Przez przypadek stałem się właścicielem tego karabinka. Najpierw miałem problem z identyfikacją dzięki ludziom z tego forum udało się dzięki koledze "Jka" który kiedyś miał ją u Siebie udało mi się ustalić pewne fakty dzięki "Jka"
Pierwszy problem jakie napięcie baterii dzięki zdjęciom które umieścił "Jka" wiem 9,6 V.
Drugi problem napełnienie kartusza samica nie zapinała się na samcu jak włożyłem okulary okazało się że ktoś założył oring na samcu i się nie zapinało.
W trakcie ładowania okazało się że uchodzi powietrza w okolicach portu ładowania śrutu.
Czy ma ktoś jakąś radę?
Pierwszy problem jakie napięcie baterii dzięki zdjęciom które umieścił "Jka" wiem 9,6 V.
Drugi problem napełnienie kartusza samica nie zapinała się na samcu jak włożyłem okulary okazało się że ktoś założył oring na samcu i się nie zapinało.
W trakcie ładowania okazało się że uchodzi powietrza w okolicach portu ładowania śrutu.
Czy ma ktoś jakąś radę?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 428
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Pierwszego problemu nie rozumiem, sam sobie odpowiada. Dodam tylko, że po pełnym naładowaniu powinien wykazywać trochę ponad 10V. Poza tym akumulatory ładujemy trochę wyższym napięciem niż ich znamionowe. Z tego co pamiętam to Daystate'y mają problem z nieoryginalnymi zasilaczami, oryginalny ma 12V napięcia i 500 mA natężenia.
Drugi jest trochę bardziej złożony a raczej bardziej do rozłożenia. Puszcza iglica tylko nie wiadomo co jest tego przyczyną a bez rozebrania "połowy" karabinka tego nie stwierdzisz i czy da się to naprawić domowym sposobem.
Drugi jest trochę bardziej złożony a raczej bardziej do rozłożenia. Puszcza iglica tylko nie wiadomo co jest tego przyczyną a bez rozebrania "połowy" karabinka tego nie stwierdzisz i czy da się to naprawić domowym sposobem.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- WuDe
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 grudnia 2012, 21:18
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Jak kolego wyżej pisał trzeba rozebrać wymienić oringii itd przejrzeć złożyć i sprawdzić działanie. Jaki jest numer seryjny karabinka niskie numery miały więcej błędów fabrycznych niż wyższe które były w trakcie produkcji usuwane.
- Buczu_7er
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 157
- Rejestracja: 12 grudnia 2020, 20:13
- Tematy: 3
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Z ciekawości ile Cię wyniosł? Sam jestem właścicielem podobnego sprzętu ale dla mnie lepsza jest w osadą w grand prix
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Póki co stary dobry steyr lg100 + Big Nikko.
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2975
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
dmmielec - opisz dokładnie, jak objawia się uchodzenie powietrza w porcie ładowania śrutu w trakcie ładowania powietrza. Czy w trakcie ładowania powietrza popychacz śrutu jest maksymalnie wsunięty do portu ładowania śrutu i uchodzi powietrze w tym miejscu? Jak to stwierdzasz?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 197
- Rejestracja: 23 lipca 2014, 19:49
- Tematy: 2
- Lokalizacja: Zachełmie/Goleniów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Problemem uchodzenia powietrza może być sam tłoczek zaworu strzałowego. Jest zrobiony z jakiegoś polimeru (teflon/poliamid) i wielce prawdopodbne jest to że dostało się tam jakieś zanieczyszczenie, przez co nie domyka się do końca. Ewentualnie mogła poddać się sprężyna tegoż zaworu. Pamiętam taką bolączkę w mk3 albo kolegi Wude, albo Krzyśka Wietrzykowskiego. I powietrze sączyło się właśnie przez owy tłoczek/zawór. Po nitce do kłębka, dasz radę to naprawić:piwo: . To nie jest prom kosmiczny
Edit. W tych nowszych wersjach sprężyny na tłoczku zaworu strzałowego był bardziej miekkie i nie domykały też na tyle zaworu, gdy nie działało na niego ciśnienie. Jeżeli jest możliwość odciągnięcia zbijaka w tym elektryku to zrób to. Zatankuj powietrza minimum 80 bar i zobacz czy się doszczelni.
Powodzenia.
Edit. W tych nowszych wersjach sprężyny na tłoczku zaworu strzałowego był bardziej miekkie i nie domykały też na tyle zaworu, gdy nie działało na niego ciśnienie. Jeżeli jest możliwość odciągnięcia zbijaka w tym elektryku to zrób to. Zatankuj powietrza minimum 80 bar i zobacz czy się doszczelni.
Powodzenia.
Było: Hatsan 90 --->Daystate X2 -->HW97--> Walther Lg Dominator
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 428
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Oryginalny zasilacz bez obciążenia podaje 15,3V.
@Krystian prom to napewno nie jest ale jak nie ma o tym pojęcia to lepiej niech się za to nie bierze.
Poza tym z tego co pamiętam do wykręcenia komory wraz z tą nieszczęsną iglicą w Mk4 potrzebny jest specjalny klucz.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 530
- Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
- Tematy: 7
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Jest film Radeck-a jak to rozebrać,tylko ten nieszczęsny klucz potrzebny
https://youtu.be/hJPEgmzMQ2o?si=hIJbGOXuCEy-ZoLQ
HW95K HW50S Typhoon FT.
- Jka
- Zasłużony dla forum
- Reactions:
- Posty: 5704
- Rejestracja: 25 lipca 2003, 11:39
- Tematy: 121
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Co bardziej zapalczywym "doradcom" pozwolę sobie przypomnieć że to nie jest MK-3 czy MK-4 ale:
Ciekawe czy tam jeszcze jest "telewizorek"
To jest Daystate Grand Prix do którego naprawy użyto miedzy innymi takich oto narzędzi czego byłem naocznym światkiem.
Tak by nie przeciągać nie powinno się doradzać jak nie wiecie gdzie kiedy i dlaczego ktoś sp.....lił ten (zresztą fabrycznie byle jaki) karabinek)
Jka
Ciekawe czy tam jeszcze jest "telewizorek"
To jest Daystate Grand Prix do którego naprawy użyto miedzy innymi takich oto narzędzi czego byłem naocznym światkiem.
Tak by nie przeciągać nie powinno się doradzać jak nie wiecie gdzie kiedy i dlaczego ktoś sp.....lił ten (zresztą fabrycznie byle jaki) karabinek)
Jka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ludzie dzielą się na tych co żyją co umarli i tych co pływali po morzach i oceanach.....
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Dziękuje Wszystkim za uwagi.
Na dzień dzisiejszy ładuję nadal baterię i rozkręciłem osadę nie miałem wczoraj takiego dużego klucza imbusowego.
Jak uda mi się jutro będę próbował ładować kartusz to zdiagnozuję gdzie uchodzi powietrze.
Pozdrawiam.
Na dzień dzisiejszy ładuję nadal baterię i rozkręciłem osadę nie miałem wczoraj takiego dużego klucza imbusowego.
Jak uda mi się jutro będę próbował ładować kartusz to zdiagnozuję gdzie uchodzi powietrze.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
A pamiętasz jaki był problem ?Jka pisze: ↑14 listopada 2023, 22:22 Co bardziej zapalczywym "doradcom" pozwolę sobie przypomnieć że to nie jest MK-3 czy MK-4 ale:
DSC00929.JPG
Ciekawe czy tam jeszcze jest "telewizorek"
DSC00937.JPG
To jest Daystate Grand Prix do którego naprawy użyto miedzy innymi takich oto narzędzi czego byłem naocznym światkiem.
Tak by nie przeciągać nie powinno się doradzać jak nie wiecie gdzie kiedy i dlaczego ktoś sp.....lił ten (zresztą fabrycznie byle jaki) karabinek)
DSC00943.JPG
DSC00944.JPG
DSC00948.JPG
DSC00949.JPG
Jka
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Nie wiem ile Ciebie ale mnie cały weekend wywożenia gratów i jeszcze za to dostanę galon wiski opisuję to w poście z prośbą o identyfikację wiatrówki.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 530
- Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
- Tematy: 7
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
..
Ostatnio zmieniony 04 lutego 2024, 09:01 przez bruno_Hof, łącznie zmieniany 2 razy.
HW95K HW50S Typhoon FT.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 428
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że systemy są jednakowe. Elektronika pewnie też. Inny jest pewnie program bo z tego co pamiętam to GP ma/powinno mieć chrono w tłumiku podłączone do tego zielonego gniazda na dwie śrubki ale oczywiście mogę się mylić.
Nie mylę się zaś powtarzając, że jak się nie zna to niech NIE RUSZA. Tak na marginesie jakbyś jednak chciał go rozbierać to pierwej zaopatrz się we wszystkie oringi bo część przy demontażu napewno rozwalisz a resztę warto wymienić.
Na zdjęciu widać dołożoną płytkę prawdopodobnie Radecka a przy okazji elektronika w tym karabinku nie ma systemu odłączania akumulatora przy pełnym naładowaniu więc mając sprzęt sprawdzałbym stan akumulatorów a nawet spróbował je ładować bezpośrednio z pominięciem elektroniki karabinka.
Nie mylę się zaś powtarzając, że jak się nie zna to niech NIE RUSZA. Tak na marginesie jakbyś jednak chciał go rozbierać to pierwej zaopatrz się we wszystkie oringi bo część przy demontażu napewno rozwalisz a resztę warto wymienić.
Na zdjęciu widać dołożoną płytkę prawdopodobnie Radecka a przy okazji elektronika w tym karabinku nie ma systemu odłączania akumulatora przy pełnym naładowaniu więc mając sprzęt sprawdzałbym stan akumulatorów a nawet spróbował je ładować bezpośrednio z pominięciem elektroniki karabinka.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.