Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

rokasa58
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 595
Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
Tematy: 4
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: rokasa58 »

ktr21 pisze: 02 października 2021, 12:13 Moim zdaniem on nie zastąpi ślizgów na cylindrze, bo ślizgi są potrzebne w całym ruchu (podczas naciągu) cylindra, a nie tylko na samym jego końcu.
Fabrycznie TX nie ma ślizgów w tym miejscu i też jest dobrze :-D Jak popatrzysz kilka postów wyżej na fotkę gdzie porównuję dwa zestawy,to zauważysz,że na tłoku brak przedniego ślizgu i nie przeszkadza to w celnym strzelaniu :-D
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
krzysiek_-199
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 77
Rejestracja: 19 września 2008, 14:54
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: krzysiek_-199 »

Oni dają ten przedni ślizg na tłoku asekuracyjnie jakby uszczelka tłoka się np rozerwała (mało prawdopodobne) i wtedy tłok nie porysuje i uszkodzi gładzi cylindra -tak ma też tłok np Walther LGV /LGU tylko oni dają go zaraz za uszczelką tłoka . Wiadomo że przednie punktowe ślizgi z przodu cylindra pracują i przy otwieraniu i zamykaniu. Nie dokładnie widać na zdjęciu jak to zrobiłeś-wytoczyłeś rowek wewnętrzny w otworze co wchodzi na lufę?
Awatar użytkownika
ktr21
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 115
Rejestracja: 07 czerwca 2020, 10:47
Tematy: 1
Lokalizacja: Lubaczów, podkarpackie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: ktr21 »

Tak, dokładnie. Wytoczony jest rowek wewnętrzny i w nim jest dopasowany oring
TX200 + Valiant 10x32
Dragon Team
Awatar użytkownika
t4b4z4
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 23 maja 2012, 16:39
Tematy: 11
Lokalizacja: Oslo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: t4b4z4 »

Umnie założony zestaw od Eresa, sprezyna skrócona do 16,5J
Nie jest tak jak na Vortek-u ale mimo mwszystko jest celna.



Dzis po korekcji lupki troche postrzelałem na 25m, przód karabinka podparty na worku z ryżem, kolba oparta o ramie, srut Expres 4,52, zero wiatru, 10 strzałów.
Najlepsza z tzrech tarczek:

Obrazek
Obrazek

A tu sprawca tego

Obrazek
TX200 HC + SS 10X42
Pro sport walnut + 3-9x40
HW97 + 6-24x44
HW77 + 3-9x40
HW30 by Hogan + 4x32
Edgun Leshiy 177
FX panthera 177
FireFighter
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 540
Rejestracja: 22 czerwca 2015, 16:39
Tematy: 23
Lokalizacja: Vietnam - Hanoi
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: FireFighter »

W jakim celu jest ta "złota" obrączka przy osłonie lufy ? Pozdrawiam.
" Wojna jest tam , gdzie młodzi i głupi dają się wrobić starym i zgorzkniałym durniom w zabijanie ludzi " KONRAD ADENAUER
Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.
Awatar użytkownika
t4b4z4
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 23 maja 2012, 16:39
Tematy: 11
Lokalizacja: Oslo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: t4b4z4 »

Razem z mosieżną podkładką pod stopkę daje +2 do Lansu :-D

Obrazek
TX200 HC + SS 10X42
Pro sport walnut + 3-9x40
HW97 + 6-24x44
HW77 + 3-9x40
HW30 by Hogan + 4x32
Edgun Leshiy 177
FX panthera 177
FireFighter
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 540
Rejestracja: 22 czerwca 2015, 16:39
Tematy: 23
Lokalizacja: Vietnam - Hanoi
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: FireFighter »

Ładna stopka.
" Wojna jest tam , gdzie młodzi i głupi dają się wrobić starym i zgorzkniałym durniom w zabijanie ludzi " KONRAD ADENAUER
Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.
FireFighter
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 540
Rejestracja: 22 czerwca 2015, 16:39
Tematy: 23
Lokalizacja: Vietnam - Hanoi
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: FireFighter »

Panowie pytanie dla Was pewnie trywialne. Mianowicie odkryłem, że jak jest zimno to mój TX 200 jest w limicie ale generuje 16,5-16,6 J czyli na zawody już się nie łapie. Natomiast wewnątrz cylindra Waldek zostawił podkładkę między cylindrem, a sprężyną. Jest ona praktycznie równo średnicy wewnętrznej cylindra. Czy mogę ją wyjąć zmniejszajac napięcie sprężyny, a tym samym obniżyć energię. Czy jest ona niezbędna i czeka mnie w zimowe dni zmiana sprężyny na słabszą ? Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam.
" Wojna jest tam , gdzie młodzi i głupi dają się wrobić starym i zgorzkniałym durniom w zabijanie ludzi " KONRAD ADENAUER
Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.
Awatar użytkownika
ktr21
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 115
Rejestracja: 07 czerwca 2020, 10:47
Tematy: 1
Lokalizacja: Lubaczów, podkarpackie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: ktr21 »

To normalne że w zimne dni energia ciut rośnie, natomiast w gorące gdzie 30w cieniu ta energia będzie mniejsza. Najlepszym właśnie rozwiązaniem jest zdjęcie podkładki z tylnej części sprężyny- na prowadnicy. Przodu bym nie ruszał, bo to wrażliwe miejsce :piwo:
TX200 + Valiant 10x32
Dragon Team
FireFighter
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 540
Rejestracja: 22 czerwca 2015, 16:39
Tematy: 23
Lokalizacja: Vietnam - Hanoi
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: FireFighter »

Dzięki. W sumie zostawię jak jest. Na zawody z moimi umiejętnościami to jeszcze nie czas. Chociaż z pozycji leżącej i poduchy to wyniki piękne. :one: No ale na zawodach to już trzeba umieć strzelać. :piwo: Pozdrawiam.
" Wojna jest tam , gdzie młodzi i głupi dają się wrobić starym i zgorzkniałym durniom w zabijanie ludzi " KONRAD ADENAUER
Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.
rokasa58
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 595
Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
Tematy: 4
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: rokasa58 »

ktr21 pisze: 10 października 2021, 15:38 To normalne że w zimne dni energia ciut rośnie, natomiast w gorące gdzie 30w cieniu ta energia będzie mniejsza. Najlepszym właśnie rozwiązaniem jest zdjęcie podkładki z tylnej części sprężyny- na prowadnicy. Przodu bym nie ruszał, bo to wrażliwe miejsce :piwo:
To co piszesz ma sens ,jeśli jest osłona pet,jeśli jej nie ma,to podkładkę można wyjąć.
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
Awatar użytkownika
StgMechanik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 26 października 2016, 10:27
Tematy: 15
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: StgMechanik »

Przerabiałem skoki prędkości w zależności od temperatury ,wniosek jest taki ze trzeba zoptymalizować układ tak aby uzyskać maksymalne małe opory na tłoku przy jego pełnej szczelności . Innymi słowy zastosować uszczelki o maksymalnie małej wrażliwości na zmiany temperatury ,dopasowane średnicą do cylindra. U mnie po założeniu dobranych uszczelek przy zastosowaniu sprężyny z najniższym kapeluszem i bez podkładek przy napięciu wstępnym 12 mm mam stała prędkość 242+_ 1 m bez względu na temperaturę ( od wiosny do teraz )
Powodzenia 😀
Ostatnio zmieniony 21 października 2021, 07:49 przez StgMechanik, łącznie zmieniany 1 raz.
AA Prosport i Nikon Monarch dają przyjemność nawet jak chybiam
Awatar użytkownika
Buczu_7er
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 12 grudnia 2020, 20:13
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: Buczu_7er »

pawlaczyskis pisze: 30 września 2021, 19:17 Zabiorę głos jako ten "nie mający podstaw wymiarowania projektant". Oddając klientowi pieniądze za zweryfikowany pod względem jakości i wymiarów produkt czynimy gest handlowy. Tym bardziej, że nie wiemy czy uszczelka była poprawnie montowana (lubrykacja) oraz czy (co najbardziej w tym przypadku prawdopodobne) karabinek nie posiada wad wykonawczych. Uszczelka o której rozmawiamy stosowana była w dziesiątkach realizacji i wysłana jest regularnie do klientów nie tylko w Polsce. Do tej pory jest to pierwszy przypadek niespasowania i to do tego drastyczny gdzie dźwignia nie mogła się zamknąć. To daje do myślenia. Mimo, że jako projektant/sklep nie poczuwamy się do winy to jako kolega strzelec rozumiem rozczarowanie, stąd prosiłem Agę o zwrot środków klientowi. Zwyczajnie po ludzku. Oczywiście stosowany materiał ze względu na twardość ma mniejszą tolerancję pasowania elementów lufa-cylinder niż miękkie oringi, ale też dzięki temu jego żywotność jest przynajmniej kilkukrotnie większa, a i ma to wpływ na niepodatność sprzętu na zmiany temperatur.

Dywagacja na temat dodatkowego uszczelnienia na lufie jako "chwycie marketingowym" może zdarzyć się jedynie osobom, których niesprawność głównej uszczelki nigdy nie zastała w najmniej oczekiwanym momencie. Wystarczy dokładnie przeanalizować konstrukcję, aby zrozumieć po co się ten "bezpiecznik" stosuje tym bardziej w modach gdzie modyfikacji poddawana jest długość kanału... :wink:

Na zakończenie ciekawostka z warsztatu. Wiecie, że producent (a za nim "tunerzy") w TX/PS stosuje jeden wymiar uszczelki tłoka dla różnych średnic wewnętrznych cylindra i różnych wymiarów głowicy tłoka? To oznacza przy założeniu jednakowego napięcia wstępnego sprężyny różne prędkości początkowe, a co za tym idzie różną kulturę strzału. A nikt o tym nie mówi :one:
Dawidzie przyznam szczerze ze już chyba 4uszczelki zamówiłem twojego projektu, jak również poleciłem kolegom. Problem domykania się dźwigni tez miałem i uszczelkę szlifowałem. Było jednak inne rozwiązanie a mianowicie trzeba było wykręcić nieco nakrętkę dźwigni naciągu by mocniej siedziała na kulce. Teraz mam w prosporcie tez te uszczelkę i lubię ja za żywotność. Natomiast muszę dodać dla potomnych ze uszczelka sw przez to ze jest twardsza i dokładnie wypełnia przestrzeń dookoła Tp powoduje jakby twardszy cykl strzału. Długo dochodziłem do tego co jest przyczyna ze mój TX ma taki twardy cykl. Kombinowałem z Tp fi 2mm do 3.4 co 0.2mm. Nic nie pomogło tak jak właśnie użycie oringow na Tp. Zatem jak ktoś się zastanawia czy warto to moje zdanie jest takie, ze uszczelka pełna od sw rozwiązuje problem awarii na torze przez uszkodzony i nieszczelny oring. Kultura pracy spada a skupienie raczej bez wpływu. Ja używam w TX i prosport sprężyny jak i uszczelki tłoka i cylindra sw.
Póki co stary dobry steyr lg100 + Big Nikko.
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT
rokasa58
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 595
Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
Tematy: 4
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: rokasa58 »

Udało Ci się włożyć i zdemontować bez uszkodzenia,skoro szliwowałeś.? Kultura się troszeczkę polepszy jak zamontujesz poliamidowego peta.
SW powinien zacząć produkować zamknietą :-D jest znacznie lepiej i celniej

ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
Awatar użytkownika
Buczu_7er
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 12 grudnia 2020, 20:13
Tematy: 3
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: Buczu_7er »

Mam peta i wszystkie inne modyfikacje. Zmienione Tp prowadnice. Wycentrowany trzpień stoczony na równe fi na całej długości, skrócony trzpień. Odchudzony tłok itd itd trochę tego przerobiłem. Wnioski to tez mam nabyte przez ponad rok testow moich i kilka lat innego zawodnika który jest na fali w tym sezonie
Póki co stary dobry steyr lg100 + Big Nikko.
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”