Smarowanie wiatrówek sprężynowych

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

AndrzejKr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 345
Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 07:35
Tematy: 0
Lokalizacja: sympatyk Tawerny.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: AndrzejKr »

Iperyt68 pisze: Czy chodzi Ci o ten "uszlachetniacz" :?: http://militec1.eu/
Nie.

Używam MILITEC-1 GREASE http://www.militec-1.com/index.html
Czysta logika jest ruiną ducha.
Awatar użytkownika
Iperyt68
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 3189
Rejestracja: 03 października 2012, 21:47
Tematy: 8
Lokalizacja: Świętoszów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Iperyt68 »

Wg mnie produkty firmy MILITEC to typowy amerykański "wynalazek", coś w rodzaju cudownego lekarstwa sprzedawanego w westernach przez domokrążców. Stosowany do wszystkiego czyli do niczego, ale to moja opinia. Firma nie budzi mojego zaufania już od pierwszego spojrzenia na jej stronę internetową. Później jest już tylko gorzej. Po zapoznaniu się z tym co nazywane jest tam „specyfikacją” możemy dojść do wniosku, że mamy do czynienia z cudem inżynierii chemicznej; zakres temperatur w jakich można stosować produkt (dziwne w świetle innego parametru tj gwałtownej utraty lepkości wraz ze wzrostem temperatury począwszy od 38^C), temperatura zapłonu, tzw obciążenie zespawania, itd.) słowem ideał. Dziwne zwłaszcza w świetle faktu, że „smar do broni” tej firmy jest produkowany na bazie zwykłego smaru litowego + dodatek <15% koncentratu MILITEC (czytaj uszlachetniacz do paliw czyli oliwa do konserwacji broni). Warto dodać, że to wszystko wymyślił jeden facet + 4 pracowników w siedzibie firmy mieszczącej się w „garażu”. Ponadto strona upstrzona jest komentarzami, przywodzącymi na myśl znany serwis aukcyjny. I najważniejsze na deser (ten argument przekonał mnie ostatecznie): Firma MILITEC próbowała swoimi produktami zainteresować US Army – bez skutku. Dopiero II Wojna w Zatoce spowodowała (luki w prawie zamówień na dostawy dla wojska), że sprzedała pewną ilość swoich „produktów”. Długo nie trwało jaka armia połapała się, że wciska się im kit (lipiec 29 2005) i oficjalnym pismem nakazano umieścić na każdym pozostającej w zapasach wojska pojemniku ze specyfikiem napis "Not approved for small arms use" . Ostatecznie w styczniu 2006r Armia (stwierdzili, że produkty militec-a nie spełniają ich wymagań) poleciła swoim logistykom wykreślenie smarów i oliwy do broni firmy MILITEC z rejestrów. Oczywiście coś trzeba było zrobić z towarem w magazynach więc prowadzono testy czy można toto użyć do czegoś innego niż do konserwacji broni…
Uważam, że Nasze, Polskie Produkty w rodzaju Antykol N i smarów z grupy LITEN NANO są o kilka klas lepsze . Być może nie mają tak wyśrubowanych parametrów, ale przynajmniej jest pewność, że je zachowują.
Polecam poczytać:
http://www.zoominfo.com/#!search/profil ... id=profile
/nie mam pojęcia dlaczego nie podświetla się cały link, trzeba ręcznie skopiować i wkleić/
Pozdrawiam i samych „dych” dla Wszystkich Forumowiczów!
Ostatnio zmieniony 15 kwietnia 2013, 22:16 przez Iperyt68, łącznie zmieniany 1 raz.
vivere militare est
AndrzejKr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 345
Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 07:35
Tematy: 0
Lokalizacja: sympatyk Tawerny.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: AndrzejKr »

Iperyt68 pisze:No jak nie, jak tak :!: Otwórz z łaski swojej zakładkę "vehicles".
Szkoda czasu . Nie znajdę tam produktów z Twojego linku. Chyba zakladasz że czytają to ćwierćinteligenci z poważną wadą wzroku przepojeni fascynacją "amerykańskimi wynalazkami".

Nie mam ochoty i interesu wpływania na cudze opinie. Mam własną , wyrobioną na bazie kilkulastoletnich zawodowych i prywatnych doświadczeń i przy niej pozostanę.
Czysta logika jest ruiną ducha.
marder
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 381
Rejestracja: 18 maja 2006, 09:05
Tematy: 0
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: marder »

Nie rozumiem...Kolega AndrzejKr wyraźnie podał link w którym ten smar jest. Trzeba uważnie czytać i stronkę obserwować. Nie w zakładce Vehicles tylko pięterko niżej stoi jak byk Miltec-1-grease. :-D ...i cała specyfikacja sie wyświetla po kliknieciu. Kurcze sam ciekaw jestem jak to się faktycznie sprawuje.
Theo Evo - SS 6x42
Łuczek wz.70
HW 30S
Awatar użytkownika
Iperyt68
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 3189
Rejestracja: 03 października 2012, 21:47
Tematy: 8
Lokalizacja: Świętoszów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Iperyt68 »

AndrzejKr pisze: Od siebie dodam jeszcze do komopletu PKB , Ballistol i Brunox.

Zastąpiłem wszystkie te w/w "specyfiki" jednym Militec-1.
Pisząc w ten sposób, moim zdaniem dałeś do zrozumienia, że chodzi Ci o płyn do konserwacji MILITEC-1 (który ja prawidłowo zidentyfikowałem jako dodatek do paliw, tzw uszlachetniacz). Zaraz potem podałeś link do "MILITEC-1grease" czyli piszesz o smarze :-/ to o czym w końcu chcesz powiedzieć :?:
Po co od razu "wyjeżdżasz" z tymi ćwierćinteligentami", czyżby jakieś problemy z samooceną :?: No, chyba nie :?: Pisząc mojego posta liczyłem na merytoryczne podejście i choć odrobinę empatii. Coś w stylu "po czym wnosisz?" albo "dlaczego tak sądzisz?"
marder pisze: Nie rozumiem...Kolega AndrzejKr wyraźnie podał link w którym ten smar jest. Trzeba uważnie czytać i stronkę obserwować. Nie w zakładce Vehicles tylko pięterko niżej stoi jak byk Miltec-1-grease. :-D ...i cała specyfikacja sie wyświetla po kliknieciu
Szanowny kolego, tak się składa, że liznąłem trochę angielskiego i daję sobie paznokcie poucinać, że żadnej "specyfikacji" tam nie ma :!: No chyba, że Szanowny kolega nie wie co to jest specyfikacja. Jeżeli chcesz zobaczyć jak to powinno wyglądać (mniej więcej) to wejdź proszę np na stronę ORLEN-u tu kliknąć: http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-przemy ... NO-00.html , a w tamtym to tylko jakieś propagandowe posty, przynoszące na myśl komentarze z all..ro :evil:
Naprawdę Panowie liczę na siłę argumentów, a nie na argument siły ;|
vivere militare est
AndrzejKr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 345
Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 07:35
Tematy: 0
Lokalizacja: sympatyk Tawerny.
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: AndrzejKr »

Wskazałem markę i konkretny produkt.
Dla czytających ze zrozumieniem jak widać to wystarczyło.
Napiszę najprościej jak potrafię - do smarowania i konserwacji wiatrówek używam Militec-1 w postaci smaru w tubach 397 gram.
Iperyt68 pisze:
marder pisze: Nie rozumiem...Kolega AndrzejKr wyraźnie podał link w którym ten smar jest. Trzeba uważnie czytać i stronkę obserwować. Nie w zakładce Vehicles tylko pięterko niżej stoi jak byk Miltec-1-grease. :-D ...i cała specyfikacja sie wyświetla po kliknieciu
Szanowny kolego, tak się składa, że liznąłem trochę angielskiego i daję sobie paznokcie poucinać, że żadnej "specyfikacji" tam nie ma :!:
Kliknij zatem zakładkę >FIREARMS< i kolejno:

>FIREARMS APPLICATION INSTRUCTIONS Printable version - PDF<
>TECHNICAL OVERVIEW<
>SPECS<
>SURFACE METAL TESTING<

Jeśli specyfikacja /parametry techniczne podane przez producenta nie spełniają Twoich oczekiwań , swoją merytoryczną opinię skieruj pod właściwy adres (militec@militec1.com). Napisz do nich a potem do DuPonta-a :
Iperyt68 pisze: Uważam, że Nasze, Polskie Produkty w rodzaju Antykol N i smarów z grupy LITEN NANO są o kilka klas lepsze :idea: .
Zwiną majdan "w tri miga" a my z czystym sumieniem wyrzuciemy do śmieci wszystkie "amerykańskie wynalazki" .
Czysta logika jest ruiną ducha.
Awatar użytkownika
Iperyt68
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 3189
Rejestracja: 03 października 2012, 21:47
Tematy: 8
Lokalizacja: Świętoszów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Iperyt68 »

Dobra, żeby przerwać ten pląs opowiem historię:
A było to mniej więcej tak: Od 1995 r pewien przedsiębiorczy Amerykanin próbował zainteresować swoimi produktami armię – bez skutku. Dlatego zdecydował, że płyn który zmiksował - oliwę do konserwacji broni, zacznie sprzedawać jako uszlachetniacz do paliw. W końcu ma rewelacyjny wpływ na powierzchnię metali, dlaczego miałoby być inaczej z silnikami samochodowymi? A może było odwrotnie…. W każdym bądź razie pewnikiem jest, że w marcu 2003 roku rozpoczęła się II Wojna w Zatoce i „sprytny patriota” rozglądając się wokoło, zadał sobie proste pytanie: jeżeli wszyscy zarabiają na armii, to dlaczego nie miałbym tego robić ja? Akurat w magazynie miał sporo swojej mikstury, a zbytu nie było. Korzystając z gwałtownie rosnącego zapotrzebowania na dostawy dla wojska, kupił od Castrol-a kilka ton najtańszego smaru litowego, do każdej beczki dodał 20 litrów swojego uszlachetniacza/mikstury mówiąc, że będzie to smar do broni o doskonałych właściwościach. Następnie, resztę mikstury poporcjował do butelek z napisem oliwa do broni i opchnął na pniu swój towar. Długo nie trwało jaka armia połapała się, że wciska się im kit (lipiec 29 2005) i oficjalnym pismem nakazano umieścić na każdym pozostającej w zapasach wojska pojemniku ze specyfikiem napis "Not approved for small arms use" . Ostatecznie w styczniu 2006r Armia, (stwierdzili, że produkty militec-a nie spełniają ich wymagań) poleciła swoim logistykom wykreślenie smarów i oliwy do broni firmy MILITEC z rejestrów. Oczywiście coś trzeba było zrobić z towarem w magazynach więc prowadzono testy czy można toto użyć do czegoś innego niż do konserwacji broni…
Polecam poczytać:
http://www.zoominfo.com/#!search/profil ... id=profile
Nie mam pojęcia dlaczego cały link się nie podświetlił, trzeba skopiować i wkleić "ręcznie", ale warto!
Pozdrawiam i samych „dych” dla Wszystkich Forumowiczów!
vivere militare est
Awatar użytkownika
ahael
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 804
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 18:43
Tematy: 0
Lokalizacja: Whole World
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: ahael »

Jedynie miałem okazję rozbierać i smarować Slavki - 631/634

Moje spostrzeżenia - najważniejsze.

- nakładać cieniutką warstwę na tłok smar molibdenowy
- najlepiej ( przy okazji ) wymienić uszczelki tłoka, i wszystkie inne - tak zawsze robiłem w przypadku slavii, komfort, cykl strzału ( szybszy ) zauważalne.
- NIE nakładać smaru do uszczelek ( dostępny m.in. w Cekausie ) na czoło uszczelki tłoka - suchutka ma zostać - bo dizlować gul;dynka będzie a to nie dobrze jak wiemy :)
- teraz nie pamiętam dokładnie ( parę dobrych lat toż to było ) dobrze wytrzeć do sucha benzyną korpus od środka ( gdzie tłok chodzi ) i nałożyć CIENIUTKĄ ( filtr ) warstwę oleju ( ja dawałem samochodowy, do silnika ) , pierwsze dwa trzy strzały to dizel - później się uspokaja i jest bardzo stabilnie

Jeżeli się gdzieś mylę - poprawić bym prosił - zapomniało się to i owo :)

Pozdrawiam
Jarek1925
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 25
Rejestracja: 02 lutego 2013, 12:12
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Jarek1925 »

Przepraszam jeśli się wtrące ale jako całkiem zielonemu w tych sprawach pomagają takie tematy. Gdyby dodać jeszcze jakieś zdjęcia to nie pogardziłbym.
Awatar użytkownika
ahael
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 804
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 18:43
Tematy: 0
Lokalizacja: Whole World
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: ahael »

Kurczę , gdybym mila slavkę - porobiłbym zdjęcia. Jedynie mogę zapożyczyć z innych stron bądź wrzucić link - ale nie wiem czy to taktowne i dozwolone
Awatar użytkownika
nitro99
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 232
Rejestracja: 16 września 2006, 18:51
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: nitro99 »

ahael pisze: nałożyć CIENIUTKĄ ( filtr ) warstwę oleju ( ja dawałem samochodowy, do silnika )
Pozdrawiam
mnie osobiscie cos takiego razi nie wiesz nie pisz albo doczytaj - filtr to mozesz miec w kremie do opalania- tu chodzi o tzw. FILM olejowy
i nie zeym tu pil do Kolegi poprostu ktorys raz juz czytam o filtrach olejowych- najlepsze robi filtron :)
HK G 36 + Glock 17 + SCAR H 16 "
marder
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 381
Rejestracja: 18 maja 2006, 09:05
Tematy: 0
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: marder »

...może po prostu sie Koledze pomyliło, miało być film wyszło filtr :-D , chyba wszyscy wiedzą o co chodzi. Komorę sprężania po usunięciu starych powłok smarnych (pieron wie co było jeśli wiatrówka niższej klasy, albo z drugiej ręki) wytrzeć do sucha a potem można delikatnie przetrzeć szmatką lekko nasączoną olejem do uszczelek tłoka. Ewentualnie najpierw delikatnie komorę przesmarować a potem delikatnie szmatką wytrzeć aby pozostało trochę smarowidła, właściwie ledwo wyczuwalne tłuste ścianki. Uszczelkę tłoka ( tylko jej wargę) traktujemy dosłownie kropelką smarowidła. Oczywiście nie dajemy olejku na czoło uszczelki.
Theo Evo - SS 6x42
Łuczek wz.70
HW 30S
Awatar użytkownika
ahael
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 804
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 18:43
Tematy: 0
Lokalizacja: Whole World
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: ahael »

Kolego nitron, dziękuję za poprawki, naprawdę. Ogólnie rzecz biorąc - nie toleruje takich wypowiedzi, łapania za słówka, mógłbyś napisać - hej Michał pomyliłeś się, filtr to nie to samo co film olejowy - koniec. Bez zbędnego rozwijania tematu.

Filtron, masz rację robi dobre filtry. Olejowe heheh

Ale dzięki za poprawienie,
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
nitro99
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 232
Rejestracja: 16 września 2006, 18:51
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: nitro99 »

to nie chodzi o lapania za slowka nie bierz tego do siebie tylko przegladajac w ostatnim czasie forum kilka razy rzucil mi sie w oczy wlasnie ten filtr olejowy w roznych tematach. a ze ten dotyczy wlasnie smarow i olei mozna to uwazm wyprostowac. bez zaczepek personalnych :) pozdrawiam wszystkich szczelcow i szczelajacych :)
HK G 36 + Glock 17 + SCAR H 16 "
Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Post autor: hogan »

ahael pisze:- nakładać cieniutką warstwę na tłok smar molibdenowy
Michale wrrr :mad: no 8-)
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”