Norconia Germany jak rozebrać i co w niej wymienić.
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- spiderok
- Reactions:
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 marca 2015, 11:43
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Norconia Germany jak rozebrać i co w niej wymienić.
Witam
Jak rozebrać Norconia Germany B6 XS 4,5 ?
Jest to wiatrówka klasyczna z lufą łamaną.
Strzela bardzo fajnie i celnie lecz już troche dizluje.
Chciał bym w niej wymienić uszczelki, smary, sprężynę.
Ewentualny link do sklepu dzie kupie części był by mile widziany.
I jeszcze gdyby ktoś napisał mi co w niej zmienić aby kultura strzału była lepsza ( by podczas wystrzału nie było słychać sprężyny to będę wdzięczny.
Nie mogłem nigdzie indziej znaleźć odpowiedzi na moje pytania to może zakładając własny wątek, uda mi się doprowadzić chinke do prawie ideału
pozdrawiam
Jak rozebrać Norconia Germany B6 XS 4,5 ?
Jest to wiatrówka klasyczna z lufą łamaną.
Strzela bardzo fajnie i celnie lecz już troche dizluje.
Chciał bym w niej wymienić uszczelki, smary, sprężynę.
Ewentualny link do sklepu dzie kupie części był by mile widziany.
I jeszcze gdyby ktoś napisał mi co w niej zmienić aby kultura strzału była lepsza ( by podczas wystrzału nie było słychać sprężyny to będę wdzięczny.
Nie mogłem nigdzie indziej znaleźć odpowiedzi na moje pytania to może zakładając własny wątek, uda mi się doprowadzić chinke do prawie ideału
pozdrawiam
- MetalSlug
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 lutego 2015, 06:32
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Postaraj się dopieścić w miarę niskim kosztem, aby koszt tuningu nie przekroczył wartości sprzętu. Szczęśliwie trafiła Ci się całkiem dobra sztuka i warto rozkręcać. oczywiście jest to moje zdanie, więc proszę mnie za te słowa nie krytykować. Strzelałem z tego egzemplarza i w klasie "chinek" jest to dobra sztuka.
Może pomoże Ci ten wątek: Demontaż tuning chinki B2
Może pomoże Ci ten wątek: Demontaż tuning chinki B2
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 243
- Rejestracja: 11 czerwca 2013, 12:16
- Tematy: 0
- Lokalizacja: TARNÓW
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Negza
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 194
- Rejestracja: 06 stycznia 2006, 18:25
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Miechów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- MetalSlug
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 lutego 2015, 06:32
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Zapomniałem dopisać "jak na chinkę" i z tej perspektywy trzeba oceniać karabinek. Z tej wiatrówki strzelaliśmy w stylu puszkobijcy, więc tarczek nie ma. W sumie, to jak będzie okazja chętnie, z czystej ciekawości, postrzelam do tarczek na 25m, choć cudów się nie spodziewam.egzo23 pisze: To znaczy? Można jakieś tarczki?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 109
- Rejestracja: 03 stycznia 2015, 02:52
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Żyrardów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Rozbierałem Norconię Proffesional. Nie wymagała jakiegoś specjalnego pomyślunku poza dwoma miejscami:
-duże napięcie wstępne sprężyny więc uwaga na na oczy, zęby i inne organy przy wybijaniu kołków i ponownym montażu. W mojej korek trzymał się na dwóch. Po wybiciu pierwszego wsadziłem tam dopasowany wkrętak krzyżakowy. Potem wybiłem drugi kołek, podłożyłem opasującą średnicą nasadkę do śrub (tam w zasadzie nie było korka, system trzymał się na metalowym profilu wewnątrz obudowy zagłębionym trochę w obudowie). Potem mocno zaprzeć się o podłogę z dywanem (żeby się nie uslizgnęło), wyjąć wkrętak i utrzymać kopa sprężyny. Łatwo nie było a ważę ponad 120kg . Jakoś w międzyczasie trzeba było wyjąć moduł spustu.
- jak rozłożysz spust, to możesz mieć problem z poskładaniem. Cierpliwość, logika chwila czasu i złożysz.
Co można zrobić:
- weryfikacja stanu uszczelki, wywalić powbijane w nią wióry i inne śmieci. Jak zamęczona, to pomierzyć i poszukać zamiennika. Ja zostawiłem starą.
- wymyć wszystko dokładnie
- zeszlifować wszystkie ostre kanty w cylindrze.
- zeszlifować na płasko końce sprężyny.
- dopasować (dotoczyć) prowadnicę jak masz gdzie i z czego. Ja zostawiłem starą za luźną.
- PET? Ja nie zrobiłem.
- smarowanie zgodnie ze sztuką.
- usunięcie zadziorów z mechanizmów spustu. Trzeba delikatnie i z wyczuciem, żeby nie zmienić profilu zapadek. Zetrzesz gdzieś za bardzo i może przestać się naciągać albo zacząć strzelać samo. Oprócz tego musiałem pokombinować żeby regulacja spustu zaczęła choć troszkę działać
Po tych zabiegach moja germańska norkonia nabrała znacznej ogłady. Przestała rzęzić przy naciąganiu, brzęk po strzale też prawie zniknął. Nie wstyd był z tego strzelić przy ludziach. W prowadnice, PETy, wymiany uszczelek i sprężyn się nie bawiłem. Nie chciałem inwestować w miernej jakości chinola nawet niedużych kwot. W tą może warto. Twoja decyzja...
-duże napięcie wstępne sprężyny więc uwaga na na oczy, zęby i inne organy przy wybijaniu kołków i ponownym montażu. W mojej korek trzymał się na dwóch. Po wybiciu pierwszego wsadziłem tam dopasowany wkrętak krzyżakowy. Potem wybiłem drugi kołek, podłożyłem opasującą średnicą nasadkę do śrub (tam w zasadzie nie było korka, system trzymał się na metalowym profilu wewnątrz obudowy zagłębionym trochę w obudowie). Potem mocno zaprzeć się o podłogę z dywanem (żeby się nie uslizgnęło), wyjąć wkrętak i utrzymać kopa sprężyny. Łatwo nie było a ważę ponad 120kg . Jakoś w międzyczasie trzeba było wyjąć moduł spustu.
- jak rozłożysz spust, to możesz mieć problem z poskładaniem. Cierpliwość, logika chwila czasu i złożysz.
Co można zrobić:
- weryfikacja stanu uszczelki, wywalić powbijane w nią wióry i inne śmieci. Jak zamęczona, to pomierzyć i poszukać zamiennika. Ja zostawiłem starą.
- wymyć wszystko dokładnie
- zeszlifować wszystkie ostre kanty w cylindrze.
- zeszlifować na płasko końce sprężyny.
- dopasować (dotoczyć) prowadnicę jak masz gdzie i z czego. Ja zostawiłem starą za luźną.
- PET? Ja nie zrobiłem.
- smarowanie zgodnie ze sztuką.
- usunięcie zadziorów z mechanizmów spustu. Trzeba delikatnie i z wyczuciem, żeby nie zmienić profilu zapadek. Zetrzesz gdzieś za bardzo i może przestać się naciągać albo zacząć strzelać samo. Oprócz tego musiałem pokombinować żeby regulacja spustu zaczęła choć troszkę działać
Po tych zabiegach moja germańska norkonia nabrała znacznej ogłady. Przestała rzęzić przy naciąganiu, brzęk po strzale też prawie zniknął. Nie wstyd był z tego strzelić przy ludziach. W prowadnice, PETy, wymiany uszczelek i sprężyn się nie bawiłem. Nie chciałem inwestować w miernej jakości chinola nawet niedużych kwot. W tą może warto. Twoja decyzja...
4,5mm, 9x19, 12x76, .223
VIS Lipno, Braterstwo.eu
VIS Lipno, Braterstwo.eu
- rravv21
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 337
- Rejestracja: 19 listopada 2004, 12:18
- Tematy: 13
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Tak jak pisze kolega rzabba .
No może zamiast "dywanu" użyć ściągacza do sprężyn wiatrówkowych, aby nie dostać w japę skaczącą sprężyną ale metoda na śrubokręt też się sprawdza .
Wiatrówki łamane sa pod względami technicznymi podobne do siebie, zwłaszcza te niższe modele .
Poczytałeś pewnie co pisali na forum np. koledzy Senio , Tonio , DoktorPio , czy Hogan , o prowadnicach, smarowaniu, i szeroko rozumianym tuningu. Zerknij na link od kolegi MetalSluga.
Jeśli to wszystko znasz to w zasadzie znasz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
Pozdrawiam R .
No może zamiast "dywanu" użyć ściągacza do sprężyn wiatrówkowych, aby nie dostać w japę skaczącą sprężyną ale metoda na śrubokręt też się sprawdza .
Wiatrówki łamane sa pod względami technicznymi podobne do siebie, zwłaszcza te niższe modele .
Poczytałeś pewnie co pisali na forum np. koledzy Senio , Tonio , DoktorPio , czy Hogan , o prowadnicach, smarowaniu, i szeroko rozumianym tuningu. Zerknij na link od kolegi MetalSluga.
Jeśli to wszystko znasz to w zasadzie znasz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
Pozdrawiam R .
różne strzelające zabawki
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 243
- Rejestracja: 11 czerwca 2013, 12:16
- Tematy: 0
- Lokalizacja: TARNÓW
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Możesz spróbować tutaj :
http://tajgun.pl/category/wiatrowki-cze ... -serwisowe
http://tajgun.pl/category/wiatrowki-cze ... -serwisowe
TX200 HC + Vortex Viper
- Negza
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 194
- Rejestracja: 06 stycznia 2006, 18:25
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Miechów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Nie kupuj wszystkiego w jednym miejscu, szczególnie smaru. Chyba, że chcesz mieć profesjonalny smar za ciężkie pieniądze, którego użycia i tak nie odczujesz w tej klasie sprzętu. Taniej wyjdzie kupić w sklepie motoryzacyjnym tubkę smaru do przegubów za kilka zł i do końca życia Ci starczy (o życiu wiatrówki mówię).
Wiatrówki różne.
- MetalSlug
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 lutego 2015, 06:32
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy