Kolekcjonerski AK

Forum poświęcone wszelkim tematom związanym z bronią posiadaną na pozwolenie kolekcjonerskie

Moderator: Moderatorzy WBP

mackowiak1991
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 32
Rejestracja: 16 lutego 2020, 14:45
Tematy: 4
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Kolekcjonerski AK

Post autor: mackowiak1991 »

Mam dylemat i prośbę o radę do bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów :) Chciałbym nabyć karabinek z rodziny AK, bardziej do posiadania i umiejscowienia go w szafie, ew okazjonalnego strzelania. Szukam czegoś, co ma, bądź będzie przedstawiało jakąś wartość kolekcjonerską. Najbardziej podoba mi się beryl, jednak cena jest nieadekwatna do reszty rodziny, w dalszej kolejności ak74/tantal, akm, ak47. Nie znam się za bardzo na platformie ak, stąd dylemat - obecnie,np ak74 można znaleźć za 1500zł (wersja rumuńska, bułgarska), do nawet 4000tys zł. Czym kierować się przy wyborze? Jakieś ciekawe oferty?
Wiem, że podobne tematy były poruszane w innych wątkach, jednak oferta cenowa dynamicznie się zmienia i z tego co wyczytałem niestety ceny, np tantala poszły znacząco w górę. Z góry dziękuję za pomoc :)
LARPAK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 7512
Rejestracja: 05 grudnia 2011, 16:26
Tematy: 63
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Kolekcjonerski AK

Post autor: LARPAK »

Moim zdaniem czas na kupowanie "kolekcjonerskiego" AK już nieco minął bo obecne ceny są dość wyśrubowane.
Te rumuńskie czy bułgarskie to nic innego jak masówka taka sama jak nasze AKM/AKMS z (11) bo jest ich zwyczajnie dużo.

Z kolei tych, których jest mało jak kbkg wz. 1960 czy 1960/72, których jest jeszcze mniej czy też AKMŁ lub AKMSN/AKMSŁ z oryginalną boczną szyną i jeszcze sparowanym celownikiem, ceny poszybowały mocno do góry.